PARTNER PORTALU
partner portalu

Dębowa 105 zaczyna przyjmować pacjentów z bólem

ms
25-03-2020, 11:52
Dębowa 105 zaczyna przyjmować pacjentów z bólem D 105 lecznica stomatologiczna (foto: archiwum)
Są dwa podstawowe dylematy: jeden to czy przyjmować pacjentów, drugi - wynikający z pierwszego, jeśli tak, to w jakim reżimie realizować leczenie. Katowickie gabinety stomatologiczne D105 podjęły rozważną decyzję. Warto poznać jak pracownicy tej lecznicy są przygotowani do sytuacji wyjątkowej.

W związku ze zwiększonym ryzykiem epidemiologicznym dotyczącym COVID-19, od 25 marca 2020 r. gabinety Dębowa 105 przyjmują pacjentów wyłącznie w trybie pilnym i w sytuacjach awaryjnych, takich jak silny ból zęba, długotrwały obrzęk, uraz czy nieustępujące krwawienie.

„Nie chcemy zostawić Państwa bez pomocy i opieki, dlatego wprowadziliśmy zaostrzone procedury bezpieczeństwa oraz tymczasowy regulamin przyjmowania Pacjentów w naszej placówce” - czytamy na stronie d105.pl.

Dla wielu lekarzy dentystów może być pomocny wdrożony tryb pracy w lecznicy Dębowa105, a także regulamin rejestracji w sytuacji wyjątkowej.

Personel medyczny w gabinetach jest zabezpieczony i wyposażony w zestawy ochraniające:
- drogi oddechowe (maski o standardzie Filtering Face Piece 2),
- oczy (gogle lub przyłbice),
- ręce (rękawiczki zabiegowe),
- całe ciało (fartuchy medyczne z długimi rękawami oraz jednorazowymi czepkami).

Stomatolodzy wraz ze współpracownikami będą pracowali w dwóch czteroosobowych zespołach.

Procedura realizacji leczenia

Rejestracja wizyty 
Wizyty w D105 umawiane są wyłącznie telefonicznie
Zgłaszający problemy pacjenci zostaną poproszeni o wypełnienie kwestionariusza epidemiologicznego, który otrzymają drogą mailową.
W ankiecie znajduje się m.in. oświadczenie o niewystępowaniu u pacjenta zakażenia wirusem SARS-CoV-2, nieprzebywaniu przez pacjenta na kwarantannie w związku z możliwością wystąpienia infekcji oraz braku objawów, które mogą sugerować zakażenie pacjenta koronawirusem.
Na podstawie kwestionariusza, po wstępnej ocenie problemu oraz dodatkowym wywiadzie telefonicznym, lekarz dentysta decyduje o dalszym toku postępowania i umawia termin wizyty.

Przebieg wizyty
Przyjeżdżając na planowaną wizytę pacjenci proszeni są o niewchodzenie do placówki - o pozostanie na zewnątrz (najlepiej w samochodzie). Obsługa zaprosi pacjenta do środka, kiedy zespół będzie przygotowany do wizyty.
Pacjenci proszeni są o pozostawienie okrycia wierzchniego na zewnątrz, poza placówką (w miarę możliwości w samochodzie).

Placówka prosi o niezabieranie na wizyty osób towarzyszących.

Pacjenci będą przyjmowani tylko pojedynczo.

W trakcie wizyty, na terenie placówki przebywa tylko jeden pacjent.

Przed rozpoczęciem leczenia wymagany jest podpis na wypełnionym wcześniej kwestionariuszu epidemiologicznym. Wydrukowane dokumenty otrzymują pacjenci w recepcji. Pacjenci proszeni są o nieprzynoszenie własnych egzemplarzy.

Przed wejściem do gabinetu, pacjent proszony jest o dezynfekcję rąk dostępnym w recepcji środkiem oraz poddaniu się bezdotykowemu pomiarowi temperatury.

Jeśli nie ma przeciwwskazań, wykonywane jest ustalone leczenie.

Płatności
Akceptowane są wyłącznie płatności bezgotówkowe.

Do stałego cennika usług należy doliczyć koszty za dodatkowe środki bezpieczeństwa, procedurę przyjęcia i dezynfekcję gabinetu – w wysokości 200 zł.

- Podjęliśmy wszystkie możliwe działania i środki, aby móc bezpiecznie ponownie przyjmować pacjentów. Jesteśmy lekarzami, nie możemy obojętnie przechodzić wobec ludzi w obecnej sytuacji. Co ma zrobić na przykład pacjentka w ciąży, której w trzecim trymestrze wyżyna się tzw. „ósemka”, która powoduje stan ropny? Są pacjenci, którzy naprawdę nie mogą czekać z wizytą do zakończenia kryzysu epidemiologicznego – mówi, w rozmowie z portalem dziennikzachodni.pl  dr n. med. Jacek Bednarski.

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
dentysta   doraźna opieka stomatologiczna   COVID-19  

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.