PARTNER PORTALU
partner portalu

Czy dentyści mogliby skorzystać z inicjatywy „Nie pozwolę Ci się zamknąć”?

ms
20-04-2020, 10:11
Czy dentyści mogliby skorzystać z inicjatywy „Nie pozwolę Ci się zamknąć”? Jak przetrwać w pandemii koronawirusa
Akcja „Nie pozwolę Ci się zamknąć”  jest społeczną inicjatywą, zachęcającą klienta (pacjenta) do wcześniejszej zapłaty za konkretny towar lub konkretną usługę. Program ten sygnuje Krajowa Izba Gospodarcza.

Chodzi o przekonanie np. pacjentów gabinetów dentystycznych do zadatkowego uiszczania opłat za usługi stomatologiczne realizowane w okresie późniejszym. Żeby ten system zadziałał, trzeba oczywiście zaoferować uczestnikom akcji bonusy, premie, bonifikaty.

Przychodnia stomatologiczna Mdental z Warszawy ma taki oto pomysł na udział w akcji. Proponuje wpłatę dowolnej kwoty, którą pacjent odliczy od zabiegów wykonywanych po ponownym otwarciu lecznicy. Dodatkowo do końca 2020 r. Mdental przyznaje rabat na leczenie w przychodni od 5 do 15 proc. w zależności od wykonywanej usługi.

Trudno ocenić czy inicjatywa się przyjmie, gdyż oparta jest ona na dużej dawce zaufania ze strony pacjentów. Jak czytamy Krajowa Izba Gospodarcza nie bierze odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z jego stosowania. KIG nie gwarantuje wpłacającemu wykonania usługi/wydana towaru, nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z wypowiedzenia umowy przez którąś ze stron. Na szczęście KIG nie pobiera żadnych opłat z tytułu udziału podmiotów albo wpłacającego w inicjatywie, nie gromadzi ich danych osobowych.

Krajowa Izba Gospodarcza przygotowała scenariusz, według którego można by brać udział w programie

Zasady wpłat
Nabywca towaru lub usługi zgłasza się do sprzedawcy, świadczeniodawcy i informuje o chęci zaliczkowego zakupu określonego towaru lub określonej usługi.

Klient może wpłacić środki na rachunek bankowy, zapłacić w gotówce lub w inny akceptowany sposób.
-  Podmiot – uczestnik programu samodzielnie określa, w jakiej formie przyjmuje zapłatę.
- Wpłacający podczas wpłaty określa towar lub usługę, jaki chce nabyć, a podmiot określa jego wartość.
- Podmiot dokumentuje wpłatę w sposób zgodny z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności prawa podatkowego.
- Podmiot może wydawać dodatkowe potwierdzenie wpłaty związanej z Inicjatywą lub zamieścić dodatkowe informacje na fakturze lub paragonie, przykładowo numer pozwalający na ewidencję wpłat i weryfikację, czy wpłata została rozliczona przez nabycie towarów lub usług.

Zasady realizacji
- Strony ustalają, że wykonanie usługi albo wydanie towaru nastąpi w ciągu 12 miesięcy od dnia dokonania wpłaty.
- Warunkiem wykonania usługi/wydania towaru jest wcześniejsze ustalenie szczegółowych warunków ze sprzedającym (wcześniejsze umówienie wizyty, potwierdzenie dostępności towaru) w sposób zwyczajowy przyjęty.
-  W sprawach nieuregulowanych stosuje się przepisy ustawy Kodeks cywilny.

SŁOWA KLUCZOWE
gabinety stomatologiczne   COVID-19  

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.