PARTNER PORTALU
partner portalu

Amerykański przepis na skuteczny marketing wybielania zębów

smn
20-02-2020, 09:13
Amerykański przepis na skuteczny marketing wybielania zębów Wybielanie zębów staje się usługą pierwszej potrzeby (fot. pixabay)
Wybielanie zębów bije rekordy popularności, w samych tylko Stanach Zjednoczonych w 2019 r. 38 mln dorosłych osób zastosowało środki do wybielania zębów. Rynek na te produkty i zabiegi, prowadzone w gabinetach stomatologicznych, ma w najbliższej przyszłości nadal rosnąć.

Praktyka stomatologiczna może zacząć lepiej prosperować, jeśli zacznie wykorzystywać popyt na usługę wybielania zębów. Przy czym wykładanie w gabinecie ulotek i wywieszanie plakatów z perłowobiałym uśmiechem  nie wystarczy.

Przygotuj się na dostarczanie rozrywki
Media społecznościowe wymagają stosowania różnych form - blogów, filmów i innego typu materiałów edukacyjnych, które jednocześnie nie będą ani nudne, ani nadmiernie fachowe. Warto znaleźć sposób, by te treści były zabawne dla czytelnika. Jako dobry przykład może posłużyć konto na Instagramie produktów firmy Opalescence Go.

Czy ktoś może lepiej promować wybielanie zębów niż osoba, która skorzystała z takiej usługi stomatologicznej i uwielbia jej efekty? I tu powinien wkroczyć influencer. Bezcenna może się okazać współpraca z osobą mającą duże grono odbiorców w mediach społecznościowych różnego typu.

Influencer nie tylko może mówić o konkretnych produktach, czy konkretnym gabinecie stomatologicznym, ale nawet może informować o promocjach oferowanych w twojej praktyce. Siła takiego oddziaływania potrafi przekroczyć najśmielsze szacunki.

Zamiast zdawać się na outsourcing w osobie influencera, można samodzielnie zaangażować się w promocję. Tworzone posty  powinny być prawdziwe i opisywać zarówno sam mechanizm rozjaśniania zębów jak i produkty, które do tego służą. Warto też skupić się na podkreślaniu korzyści jakie pływną z wybielania, a nie reklamować samej usługi. Cel to przekonanie potencjalnego pacjenta, że dowiedział się wartościowych rzeczy. Twoje posty powinny zatem dotyczyć typowych zastrzeżeń lub przeszkód, jakie widzą pacjenci, czyli ceny, złożoności procedury oraz  konieczności wyznaczenia wizyty. Przekazywane przez ciebie informacje powinny przekonywać, że wybielanie zębów jest prostą, szybką i opłacalną procedurą, a żeby to wykazać należy podać ceny i czas potrzebny do uzyskania zadowalającego efektu. Warto też podać bezpośredni link, który umożliwi ustalenie pierwszej wizyty, by można ją było od razu zaplanować.

Nie każda platforma tworzona jest w podobny sposób
Można to porównać do takiej sytuacji: inaczej mówimy do osoby w podeszłym wieku, inaczej do przyjaciela, którego znamy od 20 lat. To samo można zastosować do mediów społecznościowych. Można ten sam post umieścić na LinkedIn a następnie na Facebooku. Sedno informacji może być to samo, ale trzeba je odpowiednio dostosować do czytelnika pod względem formy.

Chyba najłatwiej skoncentrować się tylko na Facebooku i Instagramie. Oba media mają duży społeczny odbiór, Facebook opiera się głównie na tekście i linkach, zaś zawartość Instagrama na zdjęciach i krótkich filmikach.

POLECAMY W SERWISACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.