
- Potencjał Medicover Stomatologia (112 centrów dentystycznych w Polsce i w Niemczech) został podwojony w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
- W Polsce 75 proc. ośrodków Medicover Stomatologia funkcjonuje według zasad autorskiego programu „Rytuał Uśmiechu”. Projekt ten będzie rozwijany
- Medicover Stomatologia w 2022 r. sieć przejęła w Niemczech sieć MeinDentist i KinderDentist, a także większościowe udziały w sieci DDent (32 centra z 223 fotelami)

Czytaj więcej
Leczenie zębów w koszt uzyskania przychodu?112 centrów dentystycznych Medicover Stomatologii
710 unitów dentystycznych (487 - w Polsce, a 223 - w Niemczech) to potencjał sieci Medicover Stomatologia.
Marka znana jest z autorskiego konceptu „Rytuał Uśmiechu”, w którym funkcjonują centra. W tym formacie w zaledwie dwa lata zostało otwarte 20 nowych lokalizacji w 10 miastach w całej Polsce, m.in. w: Łodzi, Krakowie, Lublinie, Białymstoku, Toruniu, Bielsku-Białej, Gdyni, Gdańsku, Sosnowcu i aż 10 w Warszawie.
– Medicover Stomatologia to obecnie najdynamiczniej rozwijająca się sieć dentystyczna w Polsce, która kolejnymi inwestycjami umacnia się na strategicznych dla siebie rynkach, ale także utrwala pozycję lidera, wyznaczającego kierunek konsolidacji rynku dentystycznego – mówi Wioletta Januszczyk, dyrektor zarządzająca Medicover Stomatologia.
– Z jednej strony, stawiamy na kontynuację ekspansji, zwiększając liczbę foteli poprzez otwarcia i akwizycje lokalnych marek stomatologicznych. Z drugiej, od dwóch lat w ramach rozwoju marki intensywnie wprowadzamy na rynek koncept „Rytuału Uśmiechu”. Tempo tego rozwoju w ostatnich miesiącach przybrało na sile. Do nowych centrów, które powstają w „Rytuale”, zaczęły bowiem dołączać centra, które do niego dostosowaliśmy, a od niedawna także pozyskane z rynku lokalne marki – mówi.
Tworzenie nowych i modernizacja istniejących centrów
Skalę zmian widać w liczbach. Tylko w ciągu roku aż 11 działających od lat centrów przeszło modernizację i zostało zaadaptowane do „Rytuału Uśmiechu”. Kolejne są w trakcie. Proces ten czeka też część lokalnych marek, których w portfolio jest obecnie 20. Pierwsza w formacie „Rytuału Uśmiechu” ma zadebiutować latem tego roku.
– Dostosowując istniejące lokalizacje do „Rytuału Uśmiechu”, poddajemy je remodelingowi i unowocześnieniu. Nie jest to jednak tylko proces estetyzujący. Nadrzędnym celem i jednocześnie obietnicą naszej marki jest zapewnienie pacjentom emocjonalnego komfortu podczas wizyty stomatologicznej. Łamiąc stereotypy, zapewniamy przyjemne doświadczenia, zdrowy uśmiech oraz leczenie według spójnych standardów opieki i holistycznego podejścia – mówi Wioletta Januszczyk.
– Stało się to naszym rynkowym wyróżnikiem, na którym budujemy przewagę. Jest to też nasz pomysł na stale ewoluujące potrzeby pacjentów-konsumentów, którzy oczekują dziś kompleksowego podejścia, komfortu i dostępu do najnowszych metod leczenia – mówi.
Przykładem tego kierunku jest niedawny re-opening lokalizacji przy ul. Prostej w Warszawie, gdzie oprócz adaptacji do „Rytuału Uśmiechu”, sieć stworzyła w tym koncepcie Centrum Ortodoncji Nakładkowej. Było to rynkową odpowiedzią marki na rosnącą w Polsce popularność leczenia ortodontycznego.
Poza Polską „Ritual of Smile”
Medicover Stomatologia stawia nie tylko na obecność konceptu w Polsce. W 2022 r. sieć otworzyła ścieżkę międzynarodowego rozwoju, wchodząc na niemiecki rynek. Firma przejęła 100 proc. udziału w sieci MeinDentist i KinderDentist, która jest wiodącym graczem za zachodnią granicą, a także większościowe udziały w sieci DDent. Wzmocniło to wówczas portfolio aż o 32 centra, które wniosły do puli 223 fotele.
Na tym jednak rozwój Medicover Stomatologia nie poprzestał. W kwietniu tego roku w Niemczech otwarto pierwsze centrum, które od podstaw stworzono w „Rytuale Uśmiechu”, który tu przyjął międzynarodową formę „Ritual of Smile”. Koncept ten pojawił się w liczącej obecnie 16 lokalizacji sieci MeinDentist.
– Zrealizowane w ostatnich latach otwarcia, a także prowadzone prace adaptacyjne pozostałych lokalizacji, sprawiły, że już 31 naszych centrów działa w koncepcie „Rytuału Uśmiechu”. Tym samym staliśmy się jedyną w Polsce siecią, która rozwija się na rynku w oparciu o spójny format i to na tak dużą skalę. To nowe podejście do ekspansji, ale także do konsolidacji, często bardzo różniących się od siebie podmiotów – mówi Wioletta Januszczyk.
„Rytuału Uśmiechu” drogą rozwoju
– Koncept „Rytuału Uśmiechu” został bardzo dobrze przyjęty przez pacjentów i rynek dentystyczny, stając się fundamentem naszego rozwoju. Tym bardziej, że miał on znaczący wpływ na rozpoznawalność oraz wartość marki Medicover Stomatologia – mówi Wioletta Januszczyk.
– To skłania nas do dalszego inwestowania w format. Przykładem tego kierunku są już dwa duże tegoroczne debiuty. W styczniu w Elektrowni Powiśle stworzyliśmy pierwsze w naszym portfolio Centrum Metamorfoz, działające w „Rytuale Uśmiechu”. Z kolei w maju pojawiło się na rynku kolejne Centrum Ortodoncji Nakładkowej, tym razem na Żoliborzu. Następne mamy w przygotowaniu. Przed nami intensywna II połowa 2023 roku – dodaje.

Komentarze