Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Logowanie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się i skorzystaj z naszej oferty dla zarejestrowanych czytelników

Biznes stomatologiczny

Biznes w gabinecie stomatologicznym to w pełni uprawnione sformułowanie. Branża stomatologiczna to - póki co - jedyna w pełni sprywatyzowana dziedzina medycyny. Nawet ci, którzy przyjmują pacjentów tylko „na NFZ” – co do zasady – robią to jako prywatni przedsiębiorcy. Stomatologia komercyjna każdego roku generuje wpływy rzędu 12-14 mld zł. Jej publiczna część to tylko 2,8 mld zł.

Tymczasem koszt prowadzenia praktyki stomatologicznej staje się barierą trudną do pokonania.

Biznes dentysty zaczyna się od uruchomienia gabinetu stomatologicznego zaczyna się od setek tysięcy złotych, ale i nakłady rzędu milionów złotych nie należą do rzadkości.

Na każdym lekarzu dentyście, mającym status świadczeniodawcy, ciąży wiele pozamedycznych obowiązków. Na tym polega biznes stomatologa.

Właściciel gabinetu stomatologicznego dzieli czas pomiędzy przyjmowaniem pacjentów a całą masą obowiązków wymagających zgoła innej wiedzy niż medyczna. Lekarze dentyści wcielać się muszą w rolę: zaopatrzeniowca, księgowego, doradcy podatkowego, eksperta w obszarze finansowania, specjalistę do spraw informatyzacji, fachowca od public relations i human resources.

Czy można pogodzić te wszystkie aktywności? Może lepiej wejść we współpracę z jedną z sieci stomatologicznych, skupiając się na leczeniu? Biznes dentysty stawia przed właścicielem wiele pytań. infodent24.pl podpowiada z jakich ofert skorzystać prowadząc gabinet stomatologiczny, aby skutecznie oddalić od siebie widmo wypalenia zawodowego.

Biznes stomatologiczny

Rynek Zdrowia

E-Wydanie MAGAZYNU RYNEK ZDROWIA

nr 2023 3 (181)