PARTNER PORTALU
partner portalu

Rafał Jujka: fanpage dentysty - czy to narzędzie biznesowe?

ŁS
02-12-2013, 00:02
Fanpage dentysty - czy to narzędzie biznesowe?
Fanpage dentysty - czy to narzędzie biznesowe?
Pytanie o zasadność traktowania mediów społecznościowych, jako skutecznych narzędzi biznesowych -przyznajemy - nie jest oryginalne, ani nowe. Okazuje się jednak, że oprócz świadomych tego faktu właścicieli gabinetów stomatologicznych są i tacy, którzy, albo boją się Facebooka, albo używają go w sposób niewłaściwy (choć wydaje się, że to niemożliwe). Pamiętajmy, że są pewne zasady, których administrator fanpage'a trzymać się powinien. Niestety, jak to w biznesie bywa - żeby zarobić, trzeba najpierw zainwestować. O tym, ilu naszych potencjalnych klientów ukrywa się na Facebooku, ile osób powinno lubić nasz fanpage oraz ile trzeba wydać na skuteczną kampanię reklamową, rozmawiamy z Rafałem Jujką*, właścicielem agencji FACEGROUP - Facebook Marketing. 

Łukasz Sowa, infoDENT24.pl: Dlaczego dentysta powinien traktować Facebooka jak narzędzie biznesowe?

Rafał Jujka, właściciel agencji FACEGROUP - Facebook Marketing:  Przede wszystkim, dzięki Facebookowi możemy bezpośrednio dotrzeć do wąskiej grupy klientów o bardzo dokładnym profilu. Żadne medium społecznościowe nie dawało do tej pory możliwości nawiązania takiej relacji. Potencjalnych pacjentów możemy odszukać określając ich: wiek, płeć, zainteresowania, czy miejsce zamieszkania. Nasza reklama trafia wprost do celu.

infoDENT24.pl: Czyli? Ilu potencjalnych klientów/pacjentów w sieci może zdobyć właściciel gabinetu stomatologicznego?

Rafał Jujka: W Polsce z Facebooka aktywnie korzysta ok. 10 mln osób. Dość liczną grupę stanowią użytkowników powyżej 45 roku życia, jest ich około 1,2 mln. Wśród nich na pewno znajdzie się spora liczba osób szukających dobrych specjalistów w dziedzinie implantologii.

Liczną grupę stanowią także osoby, które zasiadają w zarządach spółek, dyrektorzy, czy też właściciele firm. Na Facebooku zarejestrowanych jest ok. 50 tys. aktywnych managerów wysokiego szczebla. Nie warto zapominać o zadeklarowanej grupie inwestorów to kolejne 100 tys. potencjalnych klientów.

infoDENT24.pl: Jak skutecznie budować swój fanpage?

Rafał Jujka: Facebook jest portalem masowym. Wspomniane już 10 mln polskich użytkowników, czas na portalu spędza głównie na prostych rozrywkach, grach, konkursach. Główną zasadą budowania fanpage'u jest skupianie wokół idei, tematu, niekoniecznie marki. Budując swoją aktywność cały czas należy pamiętać o grupie docelowej, do której kierujemy kampanię.

Wyświetlanie zdarzeń sponsorowanych, płatne promowanie postów to aktywności, o których trzeba stale pamiętać. Jest to bardzo ważne, żeby w momencie pojawienia się potrzeby stomatologicznej informacja była "pod ręką" użytkownika.

Podczas budowania społeczności warto zwrócić uwagę także na możliwości połączenia FB z innym portalem - YouTube. Trzeba zdawać sobie sprawę, że film jest chętniej klikany niż zdjęcia, czy też kilkustronicowy artykuł naukowy.

infoDENT24.pl: Jakich błędów unikać?

Rafał Jujka: Można ich wymienić kilka:

- zdobywanie jak największej liczby polubień bez określenia grupy docelowej;

- ślepe kopiowanie konkursów, śmiesznych zdjęć i filmików;

- publikowanie postów z kolejnym - 50. uzyskanym dyplomem lub certyfikatem;

- utrzymywanie fanpagea bez aktywności w procesie budowania społeczności;

- udostępnianie rabatów i zniżek;

- budowanie społeczności bez budżetów wydawanych na zakup zdarzeń sponsorowanych;

- budowanie fanpage bez jasno określonej strategii i planu.

POLECAMY W SERWISACH