PARTNER PORTALU
partner portalu partner portalu

Piotr Godleś: e-mail w gabinecie, czyli jak nie komplikować prostego rozwiązania

Piotr Godleś
14-01-2014, 07:57
Większość dostawców usług internetowych takich jak serwer do strony www umożliwia również założenie adresu na tej samej domenie. Nie wszystkie gabinety stomatologiczne, mając domenę z adresem internetowym strony - wykorzystują ją do zakładania kont pocztowych. Dlaczego? Pisze o tym Piotr Godleś (na zdjęciu), psycholog biznesu, coach, konsultant ds. komunikacji medycznej.

Zawsze podziękuj pacjentowi za kontakt. Wybrał właśnie Twój gabinet, a nie inny.

Udzielaj wyczerpującej odpowiedzi na tyle na ile jest to możliwe. W żadnym jednak razie nie zbywaj pacjenta sformułowaniem w stylu „informacji mogę udzielić jedynie podczas wizyty w gabinecie". Oczywiście warto jest zaznaczyć, że informacje te mają charakter dość ogólny z racji specyfiki kontaktu za pośrednictwem poczty i najlepszym rozwiązaniem będzie osobisty kontakt w gabinecie. Na ogólne pytanie można jednak udzielić ogólnej odpowiedzi.

Pamiętaj o języku szacunku i zrozumienia. Specyfiką komunikacji w formie pisemnej jest to, że bywa znacznie trudniejsza niż ustna. Niuanse językowe mogą utrudnić właściwe zrozumienie intencji piszącego. Podobnie jak w rozmowie - pytający łatwo może poczuć, że odpowiedź na jego pytanie jest „złem koniecznym" gabinetu/lekarza.

Podpisuj maile. Jeśli pacjent kieruje pytanie do gabinetu, w którym pracuje więcej niż jednak osoba, może nie wiedzieć kto jest po drugiej stronie. W tzw. stopce w treści maila warto podać pacjentowi np. nr telefonu do gabinetu czy godziny pracy. Na wielu pacjentach dodatkowe wrażeniem robi fakt, że odpisuje im sam lekarz. Dobra „stopka" w poczcie internetowej jest też elementem promocji gabinetu (pacjenci chętnie „dzielą się" kontaktem do lekarza z rodziną czy znajomymi).

Pamiętaj, że pisząc do Ciebie, pacjent okazuje Ci zaufanie. To duży potencjał którego nie wolno zmarnować.

Poczta elektroniczna może bardzo ułatwić pracę zarówno lekarza prowadzącego indywidualną praktykę, jak i dużej klinice. Ułatwia kontakt i daje możliwość szybkiego przekazywania informacji. W czasach gdy informacja jest na wagę złota ważne żeby nie zostać w tyle za konkurencją.

Piotr Godleś - psycholog biznesu (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej), coach (Erickson College International), konsultant ds. komunikacji medycznej, trener szkoleń z obszaru komunikacji lekarz-pacjent. Autor artykułów z komunikacji medycznej i budowania wizerunku praktyk stomatologicznych. Właściciel serwisu komunikacja-medyczna.pl, w którym propaguje budowanie efektywnych relacji pomiędzy personelem medycznym a pacjentami.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH