PARTNER PORTALU
partner portalu

Marcin Żukowski: do prowadzenia fan page'a potrzeba zaangażowania całego zespołu

ŁS
21-01-2014, 07:47
Marcin Żukowski: do prowadzenia fan page'a potrzeba zaangażowania całego zespołu Marcin Żukowski: do prowadzenia fan page'a potrzeba zaangażowania całego zespołu (foto: archiwum)
Fan page powinien być moderowany praktycznie non stop. Utopia? Nie, jeżeli do pomocy w jego administracji zaprosimy personel pomocniczy. Tylko 10 proc. wpisów powinno dotyczyć naszej praktyki. Czy to się opłaca? Tak, na Facebooku liczy się jakość a nie ilość. Lepsza jedna rekomendacja niż dziesięć zaśmieconych nachalną reklamą tablic potencjalnych klientów. Absurd? Nic bardziej mylnego, to przemyślana strategia. O tych, i wielu innych tajemnicach prowadzenia fan page gabinetu stomatologicznego, rozmawiamy z Marcinem Żukowskim*, cyfrowym tubylcem, account managerem w agencji interaktywnej Mint Media.

infoDENT24.pl, Łukasz Sowa: Załóżmy, że jestem właścicielem niewielkiego gabinetu stomatologicznego. Wiem już, że sama strona internetowa to trochę mało, żeby skutecznie promować usługi. Podejmuję więc decyzję o założeniu fan page'a i decyduję, że postaram się go prowadzić bez pomocy specjalistów od mediów społecznościowych. Od czego powinienem zacząć? Czy powinienem opracować odpowiednią strategię?

Marcin Żukowski: Zacznijmy od tego, że nawet jeśli nie mamy oficjalnego fan page'a to nie oznacza to, że nie ma nas na Facebooku czy w innych mediach społecznościowych. Prawdopodobnie jesteśmy tam, dzięki osobom, które korzystały z naszych usług i rekomendowały je - bądź nie - innym użytkownikom. Ponad połowa internautów szuka w sieci informacji i rekomendacji dotyczących usług medycznych. Będąc dentystą nie zastanawiałbym się ani minuty nad tym, czy wejść w działania na Facebooku. A jeśli chodzi o konkrety to wszystko zależy oczywiście od danego przypadku, ale widziałbym dwie możliwości korzystania z Facebooka, z których może skorzystać dentysta.

Po pierwsze, odpowiednia kampania reklamowa skierowana do użytkowników Facebooka. Kampania może kierować zarówno do naszej strony www, jak i do fan page'a. Możemy zacząć od kampanii kierującej do strony, gdyż wtedy nie musimy poświęcać czasu na budowanie profilu na Facebooku. W bardzo szybki i intuicyjny sposób tworzymy kampanię i nasze reklamy wyświetlają się użytkownikom portalu. Co najistotniejsze, pojawiają się one tylko tym, którzy są w naszej grupie docelowej - w panelu reklamowym Facebooka możemy bowiem bardzo dokładnie określić do kogo chcemy kierować nasz przekaz. Możemy bez kłopotu prezentować reklamy tylko ludziom z naszego miasta, w określonym wieku albo na przykład posiadającym dzieci. W dodatku nie musimy wydawać wielkich pieniędzy i rozliczamy się płacąc za kliknięcia w reklamę. Pamiętajmy o tym, że obecność na Facebooku bez wsparcia reklamowego traci sens, bo nikt nie przeczyta naszych komunikatów, a więc koniec końców nikt nie skorzysta z naszych usług.

Po drugie, tworzymy fan page i kierujemy go do naszej grupy docelowej. Najważniejsze żeby nasz fan page nie był sztampowy i żebyśmy mieli na niego pomysł. Pamiętajmy, że najważniejsza jest autentyczność w komunikacji oraz "wyjście frontem do klienta". Zastanówmy się, porozmawiajmy z personelem i klientami - co nas wyróżnia, co jest unikalnego w naszym gabinecie, dlaczego ludzie lubią do nas przychodzić? Jak uda nam się odpowiedzieć na te pytania, spróbujmy przełożyć te odpowiedzi na pomysł na naszą komunikację na Facebooku.

POLECAMY W SERWISACH