• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Marcin Żukowski: do prowadzenia fan page'a potrzeba zaangażowania całego zespołu

ŁS
21-01-2014, 07:47
Marcin Żukowski: do prowadzenia fan page'a potrzeba zaangażowania całego zespołu Marcin Żukowski: do prowadzenia fan page'a potrzeba zaangażowania całego zespołu (foto: archiwum)
Fan page powinien być moderowany praktycznie non stop. Utopia? Nie, jeżeli do pomocy w jego administracji zaprosimy personel pomocniczy. Tylko 10 proc. wpisów powinno dotyczyć naszej praktyki. Czy to się opłaca? Tak, na Facebooku liczy się jakość a nie ilość. Lepsza jedna rekomendacja niż dziesięć zaśmieconych nachalną reklamą tablic potencjalnych klientów. Absurd? Nic bardziej mylnego, to przemyślana strategia. O tych, i wielu innych tajemnicach prowadzenia fan page gabinetu stomatologicznego, rozmawiamy z Marcinem Żukowskim*, cyfrowym tubylcem, account managerem w agencji interaktywnej Mint Media.

infoDENT24.pl, Łukasz Sowa: Załóżmy, że jestem właścicielem niewielkiego gabinetu stomatologicznego. Wiem już, że sama strona internetowa to trochę mało, żeby skutecznie promować usługi. Podejmuję więc decyzję o założeniu fan page'a i decyduję, że postaram się go prowadzić bez pomocy specjalistów od mediów społecznościowych. Od czego powinienem zacząć? Czy powinienem opracować odpowiednią strategię?

Marcin Żukowski: Zacznijmy od tego, że nawet jeśli nie mamy oficjalnego fan page'a to nie oznacza to, że nie ma nas na Facebooku czy w innych mediach społecznościowych. Prawdopodobnie jesteśmy tam, dzięki osobom, które korzystały z naszych usług i rekomendowały je - bądź nie - innym użytkownikom. Ponad połowa internautów szuka w sieci informacji i rekomendacji dotyczących usług medycznych. Będąc dentystą nie zastanawiałbym się ani minuty nad tym, czy wejść w działania na Facebooku. A jeśli chodzi o konkrety to wszystko zależy oczywiście od danego przypadku, ale widziałbym dwie możliwości korzystania z Facebooka, z których może skorzystać dentysta.

Po pierwsze, odpowiednia kampania reklamowa skierowana do użytkowników Facebooka. Kampania może kierować zarówno do naszej strony www, jak i do fan page'a. Możemy zacząć od kampanii kierującej do strony, gdyż wtedy nie musimy poświęcać czasu na budowanie profilu na Facebooku. W bardzo szybki i intuicyjny sposób tworzymy kampanię i nasze reklamy wyświetlają się użytkownikom portalu. Co najistotniejsze, pojawiają się one tylko tym, którzy są w naszej grupie docelowej - w panelu reklamowym Facebooka możemy bowiem bardzo dokładnie określić do kogo chcemy kierować nasz przekaz. Możemy bez kłopotu prezentować reklamy tylko ludziom z naszego miasta, w określonym wieku albo na przykład posiadającym dzieci. W dodatku nie musimy wydawać wielkich pieniędzy i rozliczamy się płacąc za kliknięcia w reklamę. Pamiętajmy o tym, że obecność na Facebooku bez wsparcia reklamowego traci sens, bo nikt nie przeczyta naszych komunikatów, a więc koniec końców nikt nie skorzysta z naszych usług.

Po drugie, tworzymy fan page i kierujemy go do naszej grupy docelowej. Najważniejsze żeby nasz fan page nie był sztampowy i żebyśmy mieli na niego pomysł. Pamiętajmy, że najważniejsza jest autentyczność w komunikacji oraz "wyjście frontem do klienta". Zastanówmy się, porozmawiajmy z personelem i klientami - co nas wyróżnia, co jest unikalnego w naszym gabinecie, dlaczego ludzie lubią do nas przychodzić? Jak uda nam się odpowiedzieć na te pytania, spróbujmy przełożyć te odpowiedzi na pomysł na naszą komunikację na Facebooku.

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.