PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Zrób film o swojej praktyce. Naprawdę warto.

ms
17-06-2015, 08:18
Zrób film o swojej praktyce. Naprawdę warto. Wideo dobrze promuje gabinet (foto: Fotolia/ PTWP)
Powodów, dla których warto pokusić się o przygotowanie filmów, przedstawiających leczenie pacjentów w gabinecie stomatologicznym jest kilka – przekonuje Stephen Anson: współtwórca serwisu SmileMarketing, od 10 lat wspomagający właścicieli praktyk stomatologicznych w budowaniu wizerunku gabinetu na konkurencyjnym, amerykańskim rynku.

Wzrost zaufania ze strony pacjentów
Specjaliści od marketingu twierdzą, że krótki film, ilustrujący pracę z pacjentem, zwiększa zaufanie do gabinetu dentystycznego. Obejrzenie takiego materiału przez potencjalnego pacjenta buduje jego przekonanie o zasadności poddania się leczeniu w miejscu, któremu zaufali inni.

Lepsze pozycjonowanie w wyszukiwarce Google.
Algorytmy wyszukiwania informacji, stosowane przez Google, sprawiają, że strony internetowe z materiałami wideo są wyżej pozycjonowane od innych, o podobnej treści, ale bez filmów. Analitycy Google stoją na stanowisku, że właściciele stron internetowych, którzy zapewniają materiały wideo, mają coś więcej do powiedzenia czytelnikom, niż pozostali.

Poza tym wideo przykuwa uwagę internautów na dłużej niż treści pisane, a czas pobytu internauty na stronie jest również analizowany przez Google przy pozycjonowaniu zamieszczanych w sieci informacji.

Nie musi być drogo
Wynajęcie profesjonalnej firmy, która przygotuje materiał filmowy i zamieści go na stronie jest przedsięwzięciem stosunkowo drogim. Na pozór. Dzięki postępowi technicznemu w zasadzie każdy jest w stanie bezinwestycyjnie przygotować odpowiedni materiał.

W tym celu można wykorzystać smartfon. Urządzenia te, wyposażone w standardową kamerę, są wystarczające do sporządzenia materiału filmowego, który dla statystycznego internauty w żaden sposób nie będzie różnił się od produkcji tworzonych przez wiele wyspecjalizowanych firm. Pamiętać trzeba jednak o kilku podstawowych zasadach:
- kamera telefonu powinna być ustawiona w pozycji horyzontalnej (panoramiczne zdjęcia są lepiej odbierane przez internautów);
- telefon musi być umocowany w statywie (widoczne na nagraniu drgania ręki nie są dobrym rozwiązaniem w przypadku materiału promującego lecznicę);
- nie należy korzystać z oświetlenia sztucznego, jakim dysponuje telefon (kiepskie oświetlenie zdecydowanie wpływa na jakość nagrania);
- zdjęcia powinny być realizowane z wykorzystaniem profesjonalnych lamp, ale takie rozwiązanie tworzy koszty, należy zatem tak ustawiać filmowany obiekt, aby znajdował się - przynajmniej na czas zdjęć - w pełnym słońcu (sztuczne źródła światła, jak standardowe żarówki, nie zapewnią odpowiedniej plastyki obrazu);
- nie powinno korzystać się z mikrofonu wbudowanego w telefon, to daje zły efekt końcowy, za niewielkie pieniądze można zaopatrzyć się w małe mikrofony przyczepiane do ubioru osoby wygłaszającej kwestie przed kamerą ( w zasadzie przed telefonem);
- nie należy używać zoomu w kamerze, przy słabej jakości sprzęcie daje to bowiem z reguły zły efekt (podczas oglądania filmu trudno nie zauważyć niedoskonałości optyki sprzętu), warto zatem zadbać o kilka wygodnych planów i kręcić kilka ujęć oddzielnie;
- uzasadnione jest wprowadzenie materiałów do kanału You Tube i za jego pośrednictwem umieszczenie wideo na stronie gabinetu dentystycznego (to zwiększa oglądalność materiału);
- trzeba skorzystać z ogólnie dostępnego oprogramowania, dzięki któremu film zostanie wzbogacony o animację (logo praktyki, adres, godziny przyjęć).
Oczywiście nie wolno zapomnieć o pisemnej zgodzie pacjentów na ich filmowanie (tych którzy mieliby znaleźć się na ujęciach filmowych).

Źródło: dentistryiq.com

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.