PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Uśmiech lekiem na zawodową rutynę

smn
20-06-2016, 08:46
Uśmiech lekiem na zawodową rutynę Jakość pracy się poprawia, gdy żartujemy (fot. pixabay)
Praca zamienia się w codzienną harówkę, rośnie stres i coraz częściej pojawiają się wątpliwości, czy aby wybór zawodu był trafiony? Więcej uśmiechu w gabinecie przegoni te myśli.

Wydaje się, że humor i zabawa są naturalnym elementem życia, ale rzeczywistość pokazuje, że nie do końca tak jest. Tak jak uczucie w małżeństwie i sukces w biznesie, tak radość z życia i poczucie humoru wymagają planowania, przygotowań i codziennej dbałości – mówi Jen Butler, amerykańska psycholog specjalizująca się w programach walki ze stresem.

Korzyści udokumentowane
Śmiech jest dobrodziejstwem – zbadano jego chemiczne, biologiczne i fizjologiczne zalety. 
- Usuwa napięcie i relaksuje całe ciało.
- Poprawia działanie układu odpornościowego.
- Uwalnia endorfiny, „hormony szczęścia”. 
- Chroni serce powodując rozszerzanie się naczyń krwionośnych i zwiększając przepływ krwi. 
- Zwiększa pobór tlenu przez cały organizm, co stymuluje do pracy mięśnie i organy wewnętrzne. 
- Obniża poziom cukru we krwi. 
- Zmniejsza odczucie bólu.
- Obniża poziom hormonów stresu – kortyzolu i adrenaliny. 
- Zwiększa uwagę, poprawia pamięć.

Od czego zacząć
Więcej humoru na co dzień w gabinecie nie wymaga wielkiego wysiłku, tylko trochę planowania - radzi Jen Butler.
- Zaczynaj więc poranne zebranie pracowników od żartu, z którego każdy może się pośmiać. Zachęć innych do żartowania w ciągu pracy. Śmiech jest zaraźliwy.
- Zasubskrybuj kanały na YouTube, które są zabawne i inspirujące.
- Kupuj kalendarze, które zawierają żarty, umieść kilka w różnych miejscach gabinetu.
- Odważ się i nakręć niepoważny filmik, umieść go na FB . Dentyści chcą być postrzegani przez pacjentów jako poważni profesjonaliści. Ale każdy przecież woli spędzić czas z kimś, kto ich rozśmieszy niż z osobą oschłą i oficjalną.
- Puszczaj komedie w poczekalni.
- Sam się śmiej, to zaproszenie dla innych, by także się śmieli.
- Szukaj zabawnych stron codziennych sytuacji, jeśli będziesz ich szukać, zaczną się pojawiać wszędzie. Opowiadaj o nich pacjentom.
- Przebywaj jak najczęściej z ludźmi o dużym poczuciu humoru.
- Jeśli zadanie rozbawiania wszystkich wydaje ci się zbyt trudne, oddeleguj do tej roli kogoś z pracowników, kto ma największe poczucie humoru. Każdy skorzysta, gdy stres w miejscu pracy będzie mniejszy.

Więcej:  drbicuspid.com

POLECAMY W SERWISACH