• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNER PORTALU
partner portalu

Szczoteczka pod choinkę: z marketu czy z internetu?

ŁS
16-12-2013, 08:18
Szczoteczka pod choinkę: z marketu czy z internetu? Szczoteczka pod choinkę: z marketu czy z internetu? Na zdjęciu Magdalena Ujejska, Dentishop.pl (fot. archiwum prywatne)
Sprzedaż produktów do higieny jamy ustnej w hipermarketach nie ma nic wspólnego z profesjonalnym doradztwem. Klienci kupują nie to co jest im naprawdę potrzebne, ale to co jest najtańsze lub ładnie zapakowane. Korzyść dla zdrowia jamy ustnej jest przy tym żadna. Tymczasem na rynku pojawia się coraz więcej sklepów internetowych oferujących nie tylko profesjonalne produkty, ale także fachowe poradnictwo. O to, czy mają szansę pozyskać rzeszę wiernych klientów zapytaliśmy Magdalenę Ujejską, specjalistkę ds. marketingu w internetowym sklepie DentiShop.pl*.
infoDENT24.pl: Półki wielu sklepów - od osiedlowych, przez tzw. sieciówki, do wielkich marketów, są pełne past, szczoteczek, płynów do płukania jamy ustnej. Dlaczego klient miałyby zmienić swoje przyzwyczajenia i zacząć robić takie zakupy w internecie?

Magdalena Ujejska: Lubimy być wygodni, lubimy też wiedzieć co kupujemy, lubimy promocje, lubimy oszczędzać nie tylko pieniądze ale i czas - to podstawowe argumenty. Ale są też mniej oczywiste.
Idąc do sklepu stacjonarnego klient skazany jest na to, co sklep posiada. W przypadku sklepów internetowych asortyment jest poszerzany zdecydowanie bardziej dynamicznie. Jeśli danego produktu nie ma na stanie, możemy go szybko zamówić.
W internetowych sklepach o wiele łatwiej jest zakupić produkty mniej znanych firm, które cechują się wysoką jakością, a których na próżno szukać w sklepach stacjonarnych. Inna sprawa, że w Polsce wiele produktów niszowych, mniej znanych marek, dostępnych jest wyłącznie w sprzedaży internetowej.

infoDENT24.pl: W sklepie klient może się poradzić, a przez internet?

Magdalena Ujejska: Mało prawdopodobne jest, aby klient podczas zakupów w sklepie stacjonarnym został obsłużony na odpowiednim poziomie merytorycznym. Nawet jeśli zostałby przez panią ekspedientkę miło i uprzejmie poinformowany o zaletach danego produktu, to nasuwa się pytanie, czy ostatecznie wybrał produkt, który rzeczywiście jest mu w danej chwili niezbędny, a przy tym ukierunkowany na jego potrzeby? Można wątpić, że informacje przekazane klientowi są rzetelne i poparte praktyczną wiedzą medyczną i doświadczeniem.
W większości sklepów internetowych, na stronie danego produktu, widnieje zazwyczaj jedno lub dwa zdjęcia przedstawiające jego wygląd. Daleko w tym do ideału prezentacji asortymentu znanego z hipermarketów. Mając więc na uwadze ten fakt, nasz sklep prezentuje klientom produkty na kilku szczegółowych fotografiach dużej rozdzielczości, w różnych ujęciach, włącznie z zapewnieniem możliwości przeczytania tekstów na etykietach - wszystko po to, aby klient mógł jak najlepiej zapoznać się z produktem. Co najważniejsze, jako wyspecjalizowany sklep, jesteśmy w stanie udzielić naszym klientom wszelkich informacji na temat produktów do higieny jamy ustnej, odpowiedzieć rzetelnie na zadane pytania oraz posłużyć radą podczas dokonywania zakupów.
W DentiShop.pl współpracujemy z lekarzami dentystami oraz higienistkami stomatologicznymi, których wiedza i doświadczenie stanowią fundament w kwestii doradztwa w doborze produktu zgodnego z potrzebami klienta. Staramy się, aby przekazywane przez nas informacje były konkretne i wyczerpujące oraz ułatwiły podjęcie dobrej decyzji.

POLECAMY W SERWISACH