PARTNER PORTALU
partner portalu

Stany magazynowe: trudne pytania dentystów do Dentool.pl (cz. VII)

ms
07-08-2017, 13:20
Stany magazynowe: trudne pytania dentystów do Dentool.pl (cz. VII) Stany magazynowe
Dentool.pl jest platformą, która ma usprawnić zarządzanie gabinetem stomatologicznym w sferze relacji: właściciel praktyki dentystycznej – dostawcy sprzętu, materiałów i usług, a także w obszarze edukacji i rozwoju zawodowego personelu medycznego. Warto poznać od podszewki ten nowy wymiar funkcjonowania w branży stomatologicznej.

infoDENT24.pl: Czy Dentool.pl umożliwia śledzenie zapasów i automatyczne generowanie list zakupowych w oparciu o stany magazynowe. Takie rozwiązanie jest naturalną częścią zintegrowanego systemu zakupowego.

Magdalena Jaworska, prezes firmy Dentool: To prawda, ustanowienie stanów magazynowych znacznie usprawniłoby funkcjonowanie zwłaszcza dużych gabinetów. Rozważany jest rozwój systemu Dentool w tym kierunku i korzystne byłoby połączenie w tym obszarze sił z dostawcami oprogramowania dla gabinetów stomatologicznych. Wtedy gabinet funkcjonowałby w ramach jednego zintegrowanego systemu co zwiększyłoby komfort pracy zespołu.

Zarządzanie stanami magazynowymi siłą rzeczy wymagałoby jednak wprowadzanie na stan dostaw, a następnie, w miarę wykorzystywania asortymentu z magazynu, zdejmowanie ze stanu poszczególnych pozycji. To szereg czynności, które w średniej wielkości i małych gabinetach, a także w wielu dużych, nie są obecnie wykonywane.

Jesteśmy otwarci na rozmowy w tej kwestii zarówno z gabinetami jak i potencjalnymi partnerami, postrzegam jednak ten temat jako możliwy kolejny krok w rozwoju systemu, a nie obecnie niezbędną funkcjonalność. Zdaję sobie sprawę, że dla najlepiej rozwiniętych dużych podmiotów, na ich etapie zarządzania jednostką organizacyjną, jest to element istotnie zwiększający zarówno komfort pracy jak i pozwalający na dalsze optymalizacje. Stąd przychylne nastawienie ze strony zespołu Dentool, aby dołączyć do podmiotów wspierających ten trend.

Obecnie , na co dzień, o wiele częściej spotykamy się z sytuacjami pokazującymi, że w gabinetach nie tylko nie prowadzi się stanów magazynowych, ale wręcz nie systematyzuje się produktów na listach zakupowych i nie przypisuje się do nich żadnych ilości produktów. To z kolei uniemożliwia zarządzanie kosztami zakupów i optymalizowanie współpracy z dostawcą, choćby poprzez zmniejszenie częstotliwości składanych zamówień. Gdyby bowiem policzyć zużycie tzw. „szybkorotujących produktów”, można by zamawiać je rzadziej, zmniejszając koszty przesyłek po stronie dystrybutorów. Tym samym być może łatwiej byłoby uzyskać przychylność dostawcy do negocjacji cenowych, zwłaszcza, gdy mowa byłaby o współpracy całorocznej. Wszystko jednak zaczyna się od spisania produktów na przejrzystej liście. 

POLECAMY W SERWISACH