PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Po co dentyście komputer? Właśnie po to!

Studio Uśmiechu MM Dent/szaft
17-04-2014, 10:04
Po co dentyście komputer? Właśnie po to! Po co dentyście komputer? Właśnie po to! (źródło: Fofolia/PTWP)
- Rok temu w warszawskim Studio Uśmiechu MM Dent wdrożyliśmy platformę informatyczną realizującą szereg funkcji wspomagających prace centrum. Z jednej strony pozwala ona zarządzać dokumentacją medyczną, z drugiej automatyzuje i porządkuje proces komunikacji na linii klinika - pacjent. Nie mówimy tu tylko o przypominaniu wizyt, ale przede wszystkim o zarządzaniu jakością i oczekiwaniami pacjentów oraz o narzędziach do aktywnej akwizycji pacjentów w internecie – opowiada Bernard Gołko, Managing Partner w MM Dent.

Stopień informatyzacji procesów obsługi pacjentów, działań marketingowych, monitorowania poziomu jakości świadczonych usług, a co za tym idzie faktycznego poziomu zadowolenia w branży stomatologicznej jest wciąż niewielki. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest wiele. Z najważniejszych wymienić można choćby ograniczony wybór rozwiązań informatycznych, ich cenę, niewystarczający zakres funkcjonalny czy brak odpowiedniego wsparcia po zakupie takiego oprogramowania. Nie bez znaczenia jest niski poziom świadomości właścicieli NZOZ odnośnie wymiernych korzyści jakie wdrożenie takiego oprogramowania przyniesie firmie.

Informatyzacja przynosi wiele korzyści:

- szybki dostęp do elektronicznej dokumentacji medycznej,

- raportowanie finansowe,

- monitorowanie stanu magazynu,

- automatyzacja działań marketingowych (powiadomienia o wizytach, newsletter etc.),

- mierzenie poziomu zadowolenia pacjentów (ankiety, email, Interactive Voice Response) także per lekarz,

- zarządzanie kampaniami marketingowych w internecie.

Ustawodawca regulując kwestie Elektronicznej Dokumentacji Medycznej (EDM) nałożył obowiązek przynajmniej częściowej informatyzacji gabinetów stomatologicznych. Nie sztuką jest jednak wprowadzić tanie rozwiązanie realizujące podstawowe funkcje EDM, zabezpieczające nas przed penalizacją przez ustawodawcę. Wdrożenie "kombajnu" zakupionego od dużego brandu także często mija się z celem. Kluczem jest edukacja i świadome wykorzystanie dostarczonej platformy.

- W MM Dent wprowadziliśmy takie rozwiązanie w sierpniu 2013 r. Na pierwsze efekty nie musieliśmy długo czekać. Dzięki automatyzacji działań marketingowych (segmentacja, powiadomienia, eMarketing) już po pierwszych trzech miesiącach odnotowaliśmy znaczny wzrost liczby pacjentów - optymalny poziom osiągając w szóstym miesiącu akcji. Nie bez znaczenia dla wyniku finansowego był też wzrost efektywności działań retencyjnych i realizowany w czasie rzeczywistym proces raportowania KPIs (wskaźników finansowych). Inwestycja zwróciła się już po kilku miesiącach. Obecnie pracujemy nad dalszym rozwojem funkcjonalności eMarketingowych - kluczowych przy pozyskiwaniu nowych pacjentów. Intensywnie pracujemy także nad kwestią mierzenia poziomu zadowolenia pacjentów z naszych usług - mówi Bernard Gołko, managing partner w MM Dent.

Możliwość komentowania została tymczasowo wyłączona.

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.