PARTNER PORTALU
partner portalu

Planmeca radzi: zanim wezwiesz serwis (II/VI)

Mirosław Stańczyk
27-05-2016, 10:18
Planmeca radzi: zanim wezwiesz serwis (II/VI) Robert Wydorski, Denteq (foto: infoDENT24.pl)
Dwóch techników, po przyjęciu zgłoszenia o awarii unitu stomatologicznego, jechało kilkadziesiąt kilometrów, po to tylko żeby na miejscu przestawić jeden z przełączników z pozycji off na funkcję on. Czy to tylko anegdota?

O pracy służb serwisowych opowiada infoDENT24.pl Robert Wydorski, współwłaściciel firmy Denteq zajmującej się obsługą serwisową gabinetów i klinik stomatologicznych.

Bywają i takie „zlecenia”. Są to jednak skrajne przypadki. Można ich uniknąć. Instrukcja obsługi to podstawa, ale podstawa niewystarczająca. Niezbędne jest przeprowadzenie odpowiedniego szkolenia, po którym funkcje unitu i sposób jego obsługi nie będą tajemnicą, zarówno dla dentysty, jak i dla osób z asysty. Robimy to zaraz po wykonaniu montażu, ale często szkolenie powtarzamy po kilku miesiącach, bo wtedy jest najwięcej pytań i wątpliwości.

Rzeczywistość niestety bywa bolesna. Przyszli użytkownicy unitów często gubią się zaraz po jego montażu, chociaż podczas prezentacji wszystko wydawało się proste i oczywiste. Swoje frustracje wylewają w zgłoszeniach telefonicznych. W takich przypadkach staramy się przeprowadzić szczegółowy wywiad z osobą, która ma kłopoty ze sprzętem. Niemal zawsze udaje się tego typu problemy rozwikłać podczas pierwszej rozmowy. To nie są jednak proste sytuacje, gdyż prawdziwą sztuką jest zebranie informacji od zestresowanej asystentki, w sytuacji gdy: unit nie pracuje, doktor się wścieka, a poczekalnia pełna pacjentów.

Mamy szczęście, że na co dzień pracujemy z producentem unitów Planmeca, w których zastosowano rozbudowany system autokontroli oraz sygnalizacji komunikatów i błędów. Pozwala to na precyzyjne „namierzenie” ewentualnej przyczyny awarii.

O ile problem pojawił się z winy użytkownika, unit sygnalizuje to jako komunikaty pomocy z sugestią co należy zrobić. W przypadku innych błędów, do użytkownika wysyłany jest sygnał o sugerowanym sposobie rozwiązania problemu.

Planmeca w swoich unitach zastosowała innowacyjny system „Clinic Management”. Unity, podłączone do sieci lokalnej, tak jak każdy inny komputer w gabinecie, rejestrują parametry pracy. Pracownicy serwisu, korzystając z łączy internetowych, mogą „zajrzeć” do takiego unitu i sprawdzić jego podstawowe funkcje, a przede wszystkim jaki rodzaj błędu zgłaszają elektroniczne systemy.

Sprawy, wspomnianego na wstępie przysłowiowego przełącznika, możemy zatem załatwić od ręki telefonicznie, a jeśli dochodzi do wyjazdu, jedziemy doskonale przygotowani z konkretnymi częściami i zaplanowanym czasem realizacji serwisu. Pozwala to na tańszą i bardziej efektywną naprawę sprzętu, w efekcie na krótsze przestoje, a co za tym idzie – mniejsze straty, jakie ponosi właściciel gabinetu.

To oczywiste, że jak w każdej branży wśród producentów unitów są wytwórcy działający od lat i tacy, którzy niedawno pojawiali się na rynku. Są firmy systematycznie rozwijające swój sprzęt, które 20 – 40 proc. przychodów wydają się na badania i rozwój oraz takie, które przez lata zmieniają tylko to, co wymusi na nich konkurencja, aby jako tako istnieć na rynku. Od lat współpracujemy z wiodącą w branży firmą Planmeca, a współpraca ta daje nam wiele okazji do rozwoju zawodowego. Taką okazję stwarza Planmeca Romexis® Clinic Management.

SŁOWA KLUCZOWE
Planmeca   unit stomatologiczny   serwis  

POLECAMY W SERWISACH