• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Planmeca radzi: nie zaniedbuj należytego serwisowania (III/VI)

Mirosław Stańczyk
31-05-2016, 11:50
Planmeca radzi: nie zaniedbuj należytego serwisowania (III/VI) Robert Wydorski, Denteq (foto: infoDENT24.pl)
Z szacunków służb serwisowych wynika, że awarie, uszkodzenia unitów stomatologicznych i związane z nimi przestoje często wynikają z niefrasobliwości użytkowników drogiego przecież sprzętu. Koszty z nimi związane wahają się, w ciągu lat eksploatacji, od 15 do nawet 30 proc. wartości zakupionego unitu.

Nie są to małe pieniądze. Jak w prosty sposób zmniejszyć te koszty - w rozmowie z infoDENT24.pl – wyjaśnia Robert Wydorski, współwłaściciel firmy Denteq zajmującej się obsługą serwisową gabinetów i klinik stomatologicznych.

Wiedza obiegowa króluje 
Być może narażę się części lekarzy dentystów i kolegów serwisantów odpowiadając na to pytanie. Uważam, że duża awaryjność urządzeń wynika przede wszystkim z trzech powodów:
- z niefrasobliwości użytkowników i bardzo często po prostu z ich niewiedzy na temat działania poszczególnych podzespołów unitu;
- z powodu źle zaprojektowanych lub wykonanych instalacji, wadliwego ich montażu lub nieprawidłowego doboru współpracujących urządzeń;
- ze względu na wady produkcyjne (takie pojawiają się od czasu do czasu), ale od tego właśnie jest okres gwarancji i służby serwisowe, które pozwolą na wyeliminowanie skutków niedociągnięć.

Lekarze dentyści, zamiast sięgnąć do instrukcji obsługi lub postarać się skomunikować z fachowymi pracownikami firmy serwisowej, często opierają się na obiegowych opiniach koleżanek lub kolegów po fachu, ewentualnie pseudospecjalistów, którzy nie znają nowoczesnych rozwiązań.

Albo profesjonalnie, albo drugie tyle kłopotów 
W naszej pracy staramy się nawiązać współpracę z dentystą zanim rozpoczniemy montaż unitu. Idealny czas to etap projektowania gabinetu, w trakcie którego wszystkie instalacje łatwo jest dostosować do wymogów zakupionego sprzętu. Urządzenia możemy wówczas dobrać zgodnie z oczekiwaniami lekarza dentysty. Nie mniej ważne jest dopasowane wszystkich instalowanych urządzeń, aby pracowały w optymalnych warunkach.

Z mojego doświadczenia wynika, że przeprowadzony prawidłowo, z dbałością o aspekt wizualny, ale przede wszystkim zgodny z wymogami technicznymi montaż urządzeń - pozwala na ograniczenie awarii o połowę. Nienagannie wykonana robota montażowa, to efekt stosowania ściśle określonych procedur i dużego doświadczenia. Nikt bez specjalistycznej wiedzy nie zrealizuje poprawnie projektu instalacji ssących, to nie jest zwykłe ułożenie rurek.

    Zdjęcia przedstawiają przykład niechlujnego montażu urządzeń. Długie, poplątane kable, odprowadzenie z pompy ssącej do kanalizacji „pod górę”.

Serwisant przyjacielem dentysty
Podczas szkolenia z obsługi sprzętu, poświęcamy dużo czasu na naukę o działaniu poszczególnych podzespołów unitu i ich konserwacji. Oczywiście nie sposób, aby lekarz dentysta, czy asysta zapamiętali wszystko podczas szkolenia, dlatego bardzo ważne jest nawiązanie mniej formalnego kontaktu z użytkownikami, aby dalsza współpraca przebiegała w jak najlepszej, wręcz przyjacielskiej atmosferze.

SŁOWA KLUCZOWE
serwis   unit stomatologiczny   Planmeca   Denteq   Robert Wydorski  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.