PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Marcin Papiński: system powiadomień SMS pozwala na redukcję kosztów

ŁS
10-02-2014, 12:36
Marcin Papiński: system powiadomień SMS pozwala na redukcję kosztów Marcin Papiński: system powiadomień SMS pozwala na redukcję kosztów (Fot. archiwum prywatne)
Jak pokazują dane firmy Infobip, dzięki wykorzystaniu wiadomości SMS, liczba nieodbytych wizyt w placówkach medycznych zmalała o 27 proc., a jedynie 6 proc. przypomnień nie przyniosło skutku. O tym, jak optymalnie wykorzystać SMS w obsłudze klienta, zapytaliśmy Marcina Papińskiego, business developement directora w Infobip.
Łukasz Sowa, infoDENT24.pl: System powiadomień SMS pozwala na redukcję kosztów związanych z pustymi terminami i wpływa na skrócenie czasu oczekiwania na wizytę do lekarza, czy na badanie. Specjaliści od wizerunku powiedzą jednak pewnie, że kontakt telefoniczny jest lepszy. Co właściwie jest zaletą przypominania o wizycie SMS-em?

Marcin Papiński, Infobip: Klient może być w chwili kontaktu zajęty innymi sprawami lub nieosiągalny, wobec tego próba kontaktu telefonicznego nie przyniesie efektu. SMS może być odczytany w dogodnej dla odbiorcy chwili. Jest to rozwiązanie dyskretne i najbardziej uniwersalne

infoDENT24.pl: Wysyłamy SMS ale, czy oczekujemy potwierdzenia wizyty? Czy warto poprosić o odesłanie wiadomości zwrotnej np. "TAK" lub "Potwierdzam"?

Marcin Papiński: Potwierdzenia wizyty dokona niewielka liczba pacjentów - jeżeli umówili się na spotkanie, to zakładają że się ono odbędzie. Dużym ułatwieniem dla pacjenta jest możliwość odwołania wizyty przez SMS. Zaoszczędza to czas oraz niepotrzebne tłumaczenia. Z naszego doświadczenia wynika, że najlepiej sprawdzają się przypomnienia o wizycie na dzień przed jej terminem, z opcją odpowiedzi „NIE" w przypadku odwołaniu spotkania

infoDENT24.pl: Dlaczego SMS z przypomnieniem powinno wysyłać się dzień przed wizytą, a nie wcześniej?

Marcin Papiński: Z naszych doświadczeń wynika, że przynosi to najlepsze efekty. Wiąże się to z bieżącym planem pacjenta. Zakłada się też, że w jeden dzień pacjent nie zapomni o wizycie.

infoDENT24.pl: Jak właściwie działa system powiadomień? Jaki dodatkowy sprzęt dentysta będzie musiał zakupić?

Marcin Papiński: Do obsługi systemu nie jest potrzebny żaden dodatkowy sprzęt - wystarczy zwykły komputer z dostępem do internetu. Dentysta otrzymuje dostęp do platformy wysyłania wiadomości i poza opłatą za ich przesłanie nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów.

infoDENT24.pl: Czy system powiadomień SMS jest kompatybilny np. z platformami elektronicznej dokumentacji medycznej, czy programami do obsługi gabinetów? Dentyści zazwyczaj mają dość rozwiązań, które choć są interesujące, generują dodatkowe obowiązki, dla nich samych, lub personelu pomocniczego?

Marcin Papiński: Oczywiście że tak, niemniej każda platforma wymaga zaimplementowania rozwiązania SMS poprzez odpowiednie API (interfejs programowania aplikacji).

infoDENT24.pl: Ile kosztuje usługa powiadomień?

Marcin Papiński: Przeciętnie jest to 12 groszy za wiadomość. Przy koszcie wizyty u stomatologa wynoszącej 100 zł, pozwala to wysłać 833 wiadomości i zminimalizować ryzyko odwołanych wizyt.

SŁOWA KLUCZOWE
Marcin Papiński   Infobip   powiadomienia SMS  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.