PARTNER PORTALU
partner portalu

Marcin Papiński: system powiadomień SMS pozwala na redukcję kosztów

ŁS
10-02-2014, 12:36
Marcin Papiński: system powiadomień SMS pozwala na redukcję kosztów Marcin Papiński: system powiadomień SMS pozwala na redukcję kosztów (Fot. archiwum prywatne)
Jak pokazują dane firmy Infobip, dzięki wykorzystaniu wiadomości SMS, liczba nieodbytych wizyt w placówkach medycznych zmalała o 27 proc., a jedynie 6 proc. przypomnień nie przyniosło skutku. O tym, jak optymalnie wykorzystać SMS w obsłudze klienta, zapytaliśmy Marcina Papińskiego, business developement directora w Infobip.
Łukasz Sowa, infoDENT24.pl: System powiadomień SMS pozwala na redukcję kosztów związanych z pustymi terminami i wpływa na skrócenie czasu oczekiwania na wizytę do lekarza, czy na badanie. Specjaliści od wizerunku powiedzą jednak pewnie, że kontakt telefoniczny jest lepszy. Co właściwie jest zaletą przypominania o wizycie SMS-em?

Marcin Papiński, Infobip: Klient może być w chwili kontaktu zajęty innymi sprawami lub nieosiągalny, wobec tego próba kontaktu telefonicznego nie przyniesie efektu. SMS może być odczytany w dogodnej dla odbiorcy chwili. Jest to rozwiązanie dyskretne i najbardziej uniwersalne

infoDENT24.pl: Wysyłamy SMS ale, czy oczekujemy potwierdzenia wizyty? Czy warto poprosić o odesłanie wiadomości zwrotnej np. "TAK" lub "Potwierdzam"?

Marcin Papiński: Potwierdzenia wizyty dokona niewielka liczba pacjentów - jeżeli umówili się na spotkanie, to zakładają że się ono odbędzie. Dużym ułatwieniem dla pacjenta jest możliwość odwołania wizyty przez SMS. Zaoszczędza to czas oraz niepotrzebne tłumaczenia. Z naszego doświadczenia wynika, że najlepiej sprawdzają się przypomnienia o wizycie na dzień przed jej terminem, z opcją odpowiedzi „NIE" w przypadku odwołaniu spotkania

infoDENT24.pl: Dlaczego SMS z przypomnieniem powinno wysyłać się dzień przed wizytą, a nie wcześniej?

Marcin Papiński: Z naszych doświadczeń wynika, że przynosi to najlepsze efekty. Wiąże się to z bieżącym planem pacjenta. Zakłada się też, że w jeden dzień pacjent nie zapomni o wizycie.

infoDENT24.pl: Jak właściwie działa system powiadomień? Jaki dodatkowy sprzęt dentysta będzie musiał zakupić?

Marcin Papiński: Do obsługi systemu nie jest potrzebny żaden dodatkowy sprzęt - wystarczy zwykły komputer z dostępem do internetu. Dentysta otrzymuje dostęp do platformy wysyłania wiadomości i poza opłatą za ich przesłanie nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów.

infoDENT24.pl: Czy system powiadomień SMS jest kompatybilny np. z platformami elektronicznej dokumentacji medycznej, czy programami do obsługi gabinetów? Dentyści zazwyczaj mają dość rozwiązań, które choć są interesujące, generują dodatkowe obowiązki, dla nich samych, lub personelu pomocniczego?

Marcin Papiński: Oczywiście że tak, niemniej każda platforma wymaga zaimplementowania rozwiązania SMS poprzez odpowiednie API (interfejs programowania aplikacji).

infoDENT24.pl: Ile kosztuje usługa powiadomień?

Marcin Papiński: Przeciętnie jest to 12 groszy za wiadomość. Przy koszcie wizyty u stomatologa wynoszącej 100 zł, pozwala to wysłać 833 wiadomości i zminimalizować ryzyko odwołanych wizyt.

SŁOWA KLUCZOWE
Marcin Papiński   Infobip   powiadomienia SMS  

POLECAMY W SERWISACH