PARTNER PORTALU
partner portalu

Ludzie o ładnych zębach są lepsi w łóżku nie tylko w walentynki

kan
14-02-2019, 10:47
Ludzie o ładnych zębach są lepsi w łóżku nie tylko w walentynki Lepiej mieć ładne zęby, bo "jak cię widzą, tak cię piszą", ale od teorii do czynu niektórym daleko (fot. pixabay)
Naukowcy mnożą dowody na związki między zdrowiem jamy ustnej a zdrowiem ogólnym, a społeczna obsesja na punkcie estetyki zębów narasta. Jednak Amerykanie w tej ostatniej kwestii nie do końca są konsekwentni.

- Choć związki między zdrowiem jamy ustnej a zdrowiem ogólnym m.in.: serca, mózgu, układu pokarmowego, nerek - są niepodważalne, to ludzie nadal nie traktują opieki stomatologicznej jako priorytetu, twierdzi Brian McCarthy wiceprezes portalu dentistry.com.

- To dość szokujący fakt, że ponad połowa dorosłych Amerykanów nie była w ostatnim roku u dentysty, a co trzecia osoba ma nie leczoną próchnicę, co może mieć długofalowe skutki dla zdrowia. I chociaż media społecznościowe co krok przekonują, że uroda uśmiechu jeszcze nigdy nie miała tak dużego znaczenia jak obecnie, to ludzie poza powierzchownym odbiorem tej informacji nie robią nic, nie dokładają starań, by zadbać o zdrowie swoich zębów, podsumowuje wyniki ankiety State of the American Mouth Report  wiceprezes McCarthy.

Czyżby Amerykanie przywiązywali duże znaczenie jedynie do tego, jak wyglądają zęby innych osób?

Na przykład 87 proc. zgadza się, że brzydkie zęby nie ułatwiają kariery zawodowej, nie są też atutem w życiu osobistym, co więcej:
- 46 proc. Amerykanów deklaruje, że zerwałaby związek z partnerem, jeśli miałby nieprzyjemny oddech, 
- 44 proc. nie spędzi czasu z przyjacielem, któremu źle pachnie z ust,
- 70 proc. kobiet i 65 proc. nie umówi się na randkę z osobą o brzydkich zębach.

Kolejne wyniki ankiety są także ciekawe, bo na przykład 43 proc. osób w wieku 18-34 lata jest przekonana, że osoby z ładnym uśmiechem są lepsze w łóżku, z czym zgodzi się całe 28 proc. osób o większym doświadczeniu życiowym bo 35-letnich i starszych.  W ten sposób częściej oceniają mężczyźni (37 proc. ankietowanych) niż kobiety (29 proc.).

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy więcej Amerykanów robiło przegląd techniczny swojego samochodu (62 proc.) niż udało się na profesjonalne czyszczenie zębów (51 proc.). W dodatku 45 proc. woli przeznaczyć pieniądze na telewizję kablową niż na leczenie stomatologiczne, a wśród młodych dorosłych do 34 r. ż. takie preferencje są nawet częstsze, bo dotyczą 56 proc. 

A jak wygląda frekwencja u higienistki stomatologicznej?
Tylko 43 proc. osób w grupie 18-34 lata miała profesjonalnie czyszczone zęby w ostatnim półroczu, w grupie 35 - 44 lata - 56 proc., 44 - 54 lata - 44 proc., 55 - 64 - 52 proc., zaś pacjenci w wieku  65 lat i starsi korzystają z zabiegu higienicznego najczęściej, bo w 63 proc.

Jeśli zębom wiele brakuje do ideału, to zawsze można sięgnąć po odpowiednie narzędzie i zanim zdjęcie zostanie umieszczone na Facebooku - po prostu komputerowo je wybielić (robi tak co trzecia osoba do 34 r. ż.). 

- Ludzie poświęcają czas i wysiłki na działania, od których zależą najważniejsze dla nich sprawy. Jednak w przypadku zdrowia jamy ustnej stwierdzamy groźny brak konsekwencji, martwi się McCarthy.

W badaniu prowadzonym online na terenie Stanów Zjednoczonych 2-4 stycznia  wzięło udział 2 015 dorosłych osób.

Więcej: dentistrytoday.com

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.