PARTNER PORTALU
partner portalu

Leczenie kanałowe, periodontologiczne i ekstrakcja to najczęstsze przyczyny agresji pacjenta

kan
06-11-2019, 12:10
Leczenie kanałowe, periodontologiczne i ekstrakcja to najczęstsze przyczyny agresji pacjenta Obraźliwie i agresywnie zachowujący się pacjent, to coraz częstsza sytuacja w gabinetach stomatologicznych (fot. pixabay)
W latach 2017-2018 liczba nieprzyjemnych zdarzeń związanych z groźbami, nękaniem, czy agresją pacjentów gabinetów stomatologicznych wzrosła o jedną piątą - podaje brytyjska organizacja Dental Defence Union (DDU).

W większości wypadków te nieprzyjemne zachowania polegały na wielokrotnym dzwonieniu do gabinetu i nękaniu personelu pretensjami, wnoszeniu skarg na piśmie, używaniu gróźb lub obraźliwych sformułowań i umieszczaniu nieprzychylnych komentarzy na mediach społecznościowych.

- Najczęściej dentyści dobrze sobie radzą ze swoimi pacjentami, ale niekiedy sytuacja wymyka się spod kontroli i staje się na tyle poważna, że dentysta musi wzywać policję, gdyż obawia się o swoje bezpieczeństwo. Generalnie te nieprzyjemne sytuacje nadal są rzadkością, jednak obserwujemy, że dentyści częściej je do nas zgłaszają. Przyczyną może być albo rzeczywiście częstsze przykre zachowanie pacjentów, albo brak tolerancji ze strony personelu klinik stomatologicznych na przykrości, na które naraża ich praca z pacjentami i szukanie porady, w jaki sposób się przed takimi zachowaniami obronić, mówi doradca prawny, David Lauder z Dental Defence Union.  

To ważne,  aby praktyki stomatologiczne miały własne dyrektywy co do postępowania i komunikowania się z trudnymi pacjentami, radzi prawnik.

Czasami trzeba po prosu odmówić dalszego leczenia takiej osoby. Ważne, aby taką decyzję usprawiedliwić. Dlatego też warto zasięgać na taką ewentualność porady prawnika.

Kiedy najczęściej dochodzi do sytuacji, w której pacjent zaczyna obrażać dentystę i zachowywać się groźnie:
- brak satysfakcji z wyników leczenia po zabiegach ekstrakcji, leczenia kanałowego, czy leczeniu periodontologicznym,
- frustracja spowodowana wysokością kosztów leczenia,
- brak dogodnych terminów na wizytę.

Okazuje się, że do nieprzyjemnych sytuacji dochodzi nawet wtedy, gdy wina jest całkowicie po stronie pacjenta, tzn. gdy wielokrotnie nie jest w stanie zjawić się na wcześniej ustalonej wizycie. Także wtedy potrafi być agresywny. 

Więcej: Dentistrytoday.com

Czytaj także: NRL: Lekarz ma prawo informować o agresywnym zachowaniu pacjenta
OIL Gdańsk: co drugi dentysta doświadcza przykrości ze strony pacjenta

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
dentysta   pacjenci  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.