PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Jaki pacjent szkodzi praktyce

smn
07-05-2018, 11:04
Jaki pacjent szkodzi praktyce Sukcesu finansowego nie uda się osiągnąć bez pacjentów, zwłaszcza tych lojalnych (fot. pixabay)
Kluczem do sukcesu zawodowego dentysty jest przyciągnięcie i utrzymanie pacjentów. Właściwie kwalifikacje kliniczne lekarza nie grają tu większej roli, bo cóż po nich skoro nie ma kogo leczyć?  Problem w tym, że nie tylko należy zbudować mocną bazę lojalnych pacjentów, ale powinni to być właściwi pacjenci, radzi Sally McKenzie, właścicielka firmy konsultingowej McKenzie Management.

W gruncie rzeczy istnieje pewien typ pacjentów, który praktyce stomatologicznej może zaszkodzić. To ci, którzy nigdy nie pojawiają się na umówione wizyty i ci, którzy nie płacą rachunków za leczenie w terminie. Nie tylko ich zachowanie staje się przyczyną stresu, ale są także kosztowni.

Istnieją trzy typy pacjentów, którzy powodują więcej złego niż dobrego, jednak dobra wiadomość jest taka, że dentysta może wprowadzić zmiany które sprawią, że pacjenci ci staną się pacjentami jakich każdy dentysta chce mieć w swojej praktyce.

Pacjent, który nie płaci rachunków w terminie
Pacjent akceptuje plan leczenia, ale zapomina o zapłaceniu za otrzymane usługi. W końcu płaci, ale po wielokrotnych napomnieniach.

By uniknąć takich sytuacji Sally McKenzie radzi, by ustalić jasne reguły finansowe. Pacjent musi rozumieć, że umówienie się na wizytę wiąże się także z koniecznością wniesienia opłaty. Jeśli koszt jest wysoki można zaproponować system ratalny. Dentysta dzięki takiemu rozwiązaniu otrzymuje zapłatę za świadczenia a pacjent decyduje się na terapię, na które w inny wypadku nie mógłby sobie pozwolić. 

Pacjent, który nie docenia stomatologii
Z takim nastawieniem dentyście trudno wygrać. Jeśli cokolwiek wydarzy się, co koliduje z wyznaczonym terminem wizyty, pacjent nie czuje dyskomfortu odwołując wizytę w ostatniej chwili, albo nie pojawia nawet o tym nie uprzedzając. Tyle że takie zachowanie wprowadza chaos do grafiku i nie pozwala na osiągnięcie założonej wydajności.

Warto więc poświęcić czas, by uświadomić pacjentowi znaczenie usług jakie mu dentysta oferuje. Tu najlepiej zdają egzamin zdjęcia z kamery wewnątrzustnej, zdjęcia rtg, filmy a nawet broszury edukacyjne. Pacjent powinien wiedzieć jakie są jego problemy i jakie są potencjalne konsekwencje niezrealizowania rekomendowanego planu leczenia. Dzięki temu lepiej zrozumie co konkretnie zyskuje, dzięki wizytom w gabinecie i co traci, jeśli opuści kolejne.

Ustalając kolejny termin wizyty można także go prosić by co najmniej na dwa dni wcześniej poinformował o konieczności zmiany, by ktoś inny mógł zostać zapisany na jego miejsce. 

Pacjenci, którzy zjawiają się tylko raz
To frustrujące, gdy pacjent pierwszorazowy nigdy więcej już nie wraca do gabinetu, mimo że w ocenie lekarza wizyta przebiegała obiecująco. Przyczyn takiej sytuacji może być bardzo wiele, jednak jedną z najczęstszych jest brak dobrych doświadczeń.

Najlepszą strategią jest poprawienie obsługi, by pierwsze wrażenia były bez zarzutu. To zwiększa prawdopodobieństwo, że pacjent wróci.  A za to pierwsze wrażenie odpowiada i dentysta i personel pomocniczy. Pacjenta należy ciepło przywitać i dołożyć starań, by czuł się jak najbardziej komfortowo w ciągu trwania wizyty.

Przyjemna poczekalnia, napoje czekające na pacjentów, przyjazna recepcjonistka. Z chwilą gdy pacjent znajdzie się fotelu dentysta powinien się skupić na budowaniu relacji. Poza sprawami czysto medycznymi dobrze byłoby gdyby zapytał także o rodzinę i pracę. Jeśli dentysta lepiej pozna swoich pacjentów, stworzy wrażenie, że się nimi interesuje i o nich dba,  to nie tylko zwiększy szansę na stworzenie dużej grupy stałych pacjentów, ale też dla niego samego praca staje się przyjemniejsza.

Więcej: drbicuspid.com

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.