PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Jak za pośrednictwem kamery pozyskać zaufanie pacjenta

ms
11-03-2015, 14:05
Jak za pośrednictwem kamery pozyskać zaufanie pacjenta Kamery wewnątrzustne, narzędziem marketingowym?
Pacjenci, szczególnie ci, którzy po raz pierwszy pojawiają się w gabinecie dentystycznym, mają wiele pytań co do przebiegu leczenia. Przy czym z reguły pytania nie tyle dotyczą w jaki sposób będzie przeprowadzone leczenie, lecz w jakim celu zostanie podjęte.

Takie myśli przekazuje kolegom po fachu Cynthia K. Brattesani, doktor nauk medycznych w dziedzinie chirurgii stomatologicznej (University of California), współwłaścicielka kliniki dentystycznej w San Francisco, autorka wielu publikacji fachowych i popularno - naukowych m.in. z zakresu marketingu stomatologicznego.

Według Cynthii K. Brattesani, w przypadku tłumaczenia w możliwie przystępny sposób zawiłości leczenia stomatologicznego bezspornie lepsze rezultaty edukacyjne uzyskuje się dzięki zastosowaniu technik wizualnych. W istotnym ułatwieniem osiągnięcia celu jest - zdaniem Cynthii K. Brattesani - stosowanie kamer wewnątrzustnych, a także specjalistycznych detektorów zmian próchnicowych.

- Dla wielu moich pacjentów obraz pokazywany za pomocą nowoczesnych kamer jest bardziej przekonujący niż mierny widok uchwycony w lusterku i opatrzony nawet najbardziej szczegółowym komentarzem specjalisty - tłumaczy Cynthia K. Brattesani.

Dzięki dokładnej analizie sytuacji pacjenci są zdecydowanie bardziej ufni wobec podejmowanych przez dentystę procedur leczniczych. Osoba przykładnie uświadomiona nie próbuje kontestować planu leczenia, nie stara konsultować się z innym dentystą, w celu znalezienia argumentów na modyfikację zaproponowanego rozwiązania zdiagnozowanego problemu.

Działanie niektórych wewnątrzustnych kamer, dających ponad stukrotne powiększenie obrazu, oparte jest na rozwiązaniach technicznych, dzięki zastosowaniu których po zaabsorbowaniu energii - emitowane jest światło fluorescencyjne. W świetle tym każda zmiana próchnicowa prezentuje się w innym kolorze: czerwonym, zielonym lub niebieskim. Kolor uzależniony jest od rodzaju zmian próchnicowych, mogą wskazywać także na inne uszkodzenia szkliwa.

Cynthia K. Brattesani przyznaje, że kamery te nie służą głównie celom edukacyjnym, ale można je wykorzystywać do zobrazowania sytuacji pacjentom. Tego typu kamery pomagają dokładnie wyznaczyć granicę pomiędzy tkanką zdrową, a objętą zmianami próchnicowymi. To niezwykle pomocne wsparcie w procesie leczenia.

Są zresztą kamery o szczególnie dużym zakresie możliwości. Dzięki spectrum fal świetlnych, w jakim operują (od 440 do 680 nm) rejestrują nie tylko zmiany próchnicowe, ale także precyzyjnie określają występowanie płytki nazębnej. Dzięki takiemu sprzętowi w prosty sposób można sprawdzić czy zabieg usunięcia kamienia nazębnego przebiegł bez zakłóceń.

Cynthia K. Brattesani zafascynowana jest kamerami typu CariVu, które znakomicie sprawdzają się przy rejestracji najmniejszych nawet zmian próchnicowych, rejestrują bowiem problem z 99 proc. dokładnością. Zastosowana w tych urządzeniach technologia spełnia podobne zadania co rentgen.

Możliwość komentowania została tymczasowo wyłączona.

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.