• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Jak wypromować praktykę w internecie

13-06-2013, 00:01
Jak wypromować swoją praktykę w internecie (fot. Fotolia/PTWP)
Jak wypromować swoją praktykę w internecie (fot. Fotolia/PTWP)
Sukces gabinetu stomatologicznego wiąże się ze stałym propagowaniem usług wśród nowych pacjentów i z metodami utrzymywania lojalności pacjentów dotychczasowych (oczywiście w obu przypadkach - tylko w ramach przepisów). Obecnie, wraz z rozwojem mediów cyfrowych, prawie wszystkie metody reklamy wiążą się z internetem, bo wraz ze wzrostem popularności urządzeń przenośnych, coraz istotniejszy staje się dostęp do informacji w formie zdalnej poprzez smartfony czy tablety. Oczywiście tradycyjne metody takie jak informacje mailowe nie wyszły jeszcze z użycia, ale przyszłość to inne rozwiązania przynależne "sieci".

Oto siedem aspektów, na które powinien zwrócić właściciel gabinetu stomatologicznego, myślący poważnie o zdobywaniu nowych pacjentów poprzez internet.

1. Wysoki wskaźnik konwersji strony internetowej

Konwersja w marketingu internetowym jest najważniejszym parametrem komercyjnej strony internetowej i ma miejsce w momencie, gdy odwiedzający stronę pacjent wykona pożądaną przez Ciebie czynność na stronie internetowej. Może nią być np. wysłanie maila z zapytaniem o ofertę gabinetu, zapisanie się do newslettera, pobranie kontaktu ze strony.

Jak obliczyć wskaźnik konwersji? Gdy spośród 100 osób odwiedzających stronę 5 zapisze się na wizytę w Twoim gabinecie, wskaźnik konwersji będzie wynosił 5 proc.

Samo zwiększenie ruchu internetowego na stronie, dzięki pozycjonowaniu czy kampanii linków sponsorowanych, nie przyniesie efektów, jeśli wskaźnik konwersji wynosić będzie 0 proc..

Czytaj także: Twoja WWW, czyli projektowanie pod pacjenta

2. Search Engine Optimization (SEO), czyli pozycjonowanie

Sprawdzanie konkurencyjności słów kluczowych za pomocą narzędzia SEO jest nieco bardziej skomplikowanym, a jednocześnie dającym więcej informacji sposobem na ocenienie konkurencyjności słów kluczowych w wyszukiwarkach internetowych. Dzięki SEO można dany serwis internetowy umieścić wyżej w wynikach wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i fraz kluczowych.

Szczególną rolę w procesie pozycjonowania stron odgrywają media społecznościowe takie jak Google+, Facebook, czy Twitter, które są zintegrowane zazwyczaj z daną stroną internetową.

3. SEO w ujęciu lokalnym

Wartościowi klienci mogą trafić na Twoją stronę z różnych regionów Polski. Pozycjonowanie lokalne produktów lub usług potrafi zgromadzić klientów szukających tej samej informacji, lecz w różnych lokalizacjach, np. dla takich słów kluczowych jak:

" implanty Warszawa" - "Warszawa implanty"
" protetyka województwo wielkopolskie" - "województwo wielkopolskie protetyka"

Celem tych działań jest wypełnienie maksymalnego obszaru lokalizacji fraz produktów i usług w lokalnych wyszukiwarkach internetowych dla obszarów województw, miast lub gmin.
Lokalne SEO działa na zasadzie optymalizacji na słowa kluczowe, które wskazują na firmę w określonym obszarze geograficznym.

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.