PARTNER PORTALU
partner portalu

Jak wypromować praktykę w internecie

13-06-2013, 00:01
Jak wypromować swoją praktykę w internecie (fot. Fotolia/PTWP)
Jak wypromować swoją praktykę w internecie (fot. Fotolia/PTWP)
Sukces gabinetu stomatologicznego wiąże się ze stałym propagowaniem usług wśród nowych pacjentów i z metodami utrzymywania lojalności pacjentów dotychczasowych (oczywiście w obu przypadkach - tylko w ramach przepisów). Obecnie, wraz z rozwojem mediów cyfrowych, prawie wszystkie metody reklamy wiążą się z internetem, bo wraz ze wzrostem popularności urządzeń przenośnych, coraz istotniejszy staje się dostęp do informacji w formie zdalnej poprzez smartfony czy tablety. Oczywiście tradycyjne metody takie jak informacje mailowe nie wyszły jeszcze z użycia, ale przyszłość to inne rozwiązania przynależne "sieci".

Oto siedem aspektów, na które powinien zwrócić właściciel gabinetu stomatologicznego, myślący poważnie o zdobywaniu nowych pacjentów poprzez internet.

1. Wysoki wskaźnik konwersji strony internetowej

Konwersja w marketingu internetowym jest najważniejszym parametrem komercyjnej strony internetowej i ma miejsce w momencie, gdy odwiedzający stronę pacjent wykona pożądaną przez Ciebie czynność na stronie internetowej. Może nią być np. wysłanie maila z zapytaniem o ofertę gabinetu, zapisanie się do newslettera, pobranie kontaktu ze strony.

Jak obliczyć wskaźnik konwersji? Gdy spośród 100 osób odwiedzających stronę 5 zapisze się na wizytę w Twoim gabinecie, wskaźnik konwersji będzie wynosił 5 proc.

Samo zwiększenie ruchu internetowego na stronie, dzięki pozycjonowaniu czy kampanii linków sponsorowanych, nie przyniesie efektów, jeśli wskaźnik konwersji wynosić będzie 0 proc..

Czytaj także: Twoja WWW, czyli projektowanie pod pacjenta

2. Search Engine Optimization (SEO), czyli pozycjonowanie

Sprawdzanie konkurencyjności słów kluczowych za pomocą narzędzia SEO jest nieco bardziej skomplikowanym, a jednocześnie dającym więcej informacji sposobem na ocenienie konkurencyjności słów kluczowych w wyszukiwarkach internetowych. Dzięki SEO można dany serwis internetowy umieścić wyżej w wynikach wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i fraz kluczowych.

Szczególną rolę w procesie pozycjonowania stron odgrywają media społecznościowe takie jak Google+, Facebook, czy Twitter, które są zintegrowane zazwyczaj z daną stroną internetową.

3. SEO w ujęciu lokalnym

Wartościowi klienci mogą trafić na Twoją stronę z różnych regionów Polski. Pozycjonowanie lokalne produktów lub usług potrafi zgromadzić klientów szukających tej samej informacji, lecz w różnych lokalizacjach, np. dla takich słów kluczowych jak:

" implanty Warszawa" - "Warszawa implanty"
" protetyka województwo wielkopolskie" - "województwo wielkopolskie protetyka"

Celem tych działań jest wypełnienie maksymalnego obszaru lokalizacji fraz produktów i usług w lokalnych wyszukiwarkach internetowych dla obszarów województw, miast lub gmin.
Lokalne SEO działa na zasadzie optymalizacji na słowa kluczowe, które wskazują na firmę w określonym obszarze geograficznym.

POLECAMY W SERWISACH