• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNER PORTALU
partner portalu

Integrowanie rynku: trudne pytania dentystów do Dentool.pl (cz. XI)

ms
07-08-2017, 13:20
Integrowanie rynku: trudne pytania dentystów do Dentool.pl (cz. XI) Integrowanie rynku
Dentool.pl jest platformą, która ma usprawnić zarządzanie gabinetem stomatologicznym w sferze relacji: właściciel praktyki dentystycznej – dostawcy sprzętu, materiałów i usług, a także w obszarze edukacji i rozwoju zawodowego personelu medycznego. Warto poznać od podszewki ten nowy wymiar funkcjonowania w branży stomatologicznej.

infoDENT24.pl: Jaka jest gwarancja, że strategicznej wiedzy na temat zakupów realizowanych w branży stomatologicznej w Polsce, którą posiadać będzie Dentool.pl nie wykorzysta znaczący gracz na rynku, przejmując tę firmę. Wówczas w wianie inwestor dostanie szczegółowe dane na temat funkcjonowania branży.
Oczywiście taki scenariusz może być realny tylko wówczas, gdy potencjał Dentool.pl stanie się na tyle atrakcyjny, że będzie przedmiotem zainteresowania dużych graczy na rynku, ale przecież celem aktywności Dentool.pl jest zintegrowanie w jednym miejscu możliwie dużego potencjału przepływów, bo tylko wówczas działalność taka ma sens biznesowy. Nie istnieją takie prawne zabezpieczenia, żeby tak się nie stało w przyszłości. Oświadczenia to za mało.

Magdalena Jaworska, prezes firmy Dentool: Rzeczywiście, oświadczenia i deklaracje są domeną polityki, a nie biznesu. Ten ostatni kieruje się innymi prawami. Można powiedzieć w skrócie, że stabilność modelu biznesowego firmy Dentool i niechęć do poddania się przejęciom, będzie wprost pochodną sukcesu tego modelu.

Nie tak bardzo odmienny w mechanizmach, choć znacznie większy rynek farmaceutyczny, od wielu lat ma do dyspozycji wszystkie dane na temat sprzedaży leków we wszystkich możliwych ujęciach i aspektach. Dane te są wykorzystywane do podejmowania codziennych decyzji biznesowych, przez menedżerów produktów, kierowników regionalnych, dyrektorów generalnych i pojedynczych przedstawicieli. Sukces zaś jest pochodną dostępności do danych i umiejętności wykorzystania ich  – wyciągania słusznych biznesowo wniosków i umiejętności wdrażania działań opartych na analizie. Jest więc miejsce i potrzeba na tym rynku aby takie dane wykorzystywać w miarę potrzeby i dostępności. Na każdym innym rynku, dane są podstawą do podejmowania racjonalnych decyzji. Jeśli są one reprezentatywne dla większej części rynku, to lepiej dla jego graczy, zwłaszcza tych, którzy zapewniają sobie do nich dostęp komercyjnie i potrafią wykorzystywać.

Celem firmy Dentool jest oferowanie opartego na wiedzy i analizie wsparcia biznesowego dostawcom i odbiorcom na rynku stomatologicznym. Zawarliśmy w swojej filozofii trójstronne „win” – zamierzamy pokazać korzyści za współpracy zarówno gabinetom, jak i producentom i dystrybutorom, Chętnie spotykamy się, aby otwarcie rozmawiać o potrzebach i możliwościach. Uwzględniamy również sugestie naszych partnerów w rozbudowie systemu Dentool.pl. Zależy nam, aby sprawdził się obecny model wspierania tych trzech grup podmiotów i jednocześnie zależy nam na pozostaniu niezależnym dostawcą platformy internetowej i usług wspierających biznes i edukację.  Prawdą jest, że wygenerowanie owych „przepływów” pozwoli nam proponować usługi racjonalne, dostosowane do potrzeb klientów i mierzalne. Już teraz większość naszych działań staramy się mierzyć i opierać na danych, a nie wyczuciu. Sukces Dentool będzie się przekładał na sukces dostawców i zasada ta będzie działać w obie strony.

POLECAMY W SERWISACH