• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNER PORTALU
partner portalu

Google już promuje strony z opcją mobilną

PAP/ŁS
21-04-2015, 12:09
Google już promuje strony z opcją mobilną Google zmienia algorytm wyszukiwania w mobilnej wyszukiwarce
Google dokonało największej zmiany od dwóch lat w ustalaniu rankingów wyszukiwania, dzięki czemu promowane będą strony internetowe przystosowane do przeglądania na urządzeniach mobilnych - poinformował "New York Times".
Amerykański dziennik podaje, że Google wprowadza od wtorku czynnik "przyjazności mobilnej" do ok. 200 czynników branych pod uwagę podczas tworzenia list stron internetowych. Firmy mają ponosić konsekwencje nieprzystosowywania witryn do wymogów urządzeń mobilnych, takich jak smartfony czy tablety. Google chce też walczyć z takimi zjawiskami, jak wyświetlanie linków trudnych do kliknięcia, czy zmuszanie użytkowników urządzeń mobilnych do przeglądania stron w pozycji horyzontalnej.

"NYT" zwraca uwagę, że przystosowanie stron internetowych do wymogów urządzeń mobilnych jest wyzwaniem dla większości firm, w tym Google'a. W ciągu ostatnich lat smartfony stały się głównym urządzeniem do łączenia się z internetem. Dziennik przytacza badania firmy eMarketer, z których wynika, że w zeszłym roku w USA było 134 mln użytkowników urządzeń mobilnych, około 100 mln więcej niż w 2010 roku.

Nowojorska gazeta podkreśla, że algorytm wyszukiwania Google'a pozostaje pilnie strzeżoną tajemnicą. W związku z tym ciężko szacować, jaki wpływ na wyniki tworzenia list stron internetowych będą miały wprowadzone zmiany.

"NYT" przypomina, że Google pozostaje najpopularniejszą wyszukiwarką internetową na świecie, choć w ostatnim czasie zaczyna tracić użytkowników na rzecz konkurencji, którą stanowią "miejscowe" aplikacje tworzone dla urządzeń mobilnych. W zeszłym roku firma zagarnęła 68 proc. z 8,75 mld dolarów zysków wygenerowanych przez mobilne wyszukiwarki. Dla porównania w 2010 roku Google przejęło 81 proc. zysków z tej dziedziny - wynika z badania eMarketer.

Czytaj także: 

Zmiany w Google: mobilni dentyści wyżej w rankingach

5 sposobów na efektywne wykorzystanie Google 

Google mówi: przygotuj się, twój pacjent zadzwoni w poniedziałek 

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH