• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Ekstremalne decyzje przy zakupie unitu. Dlaczego trzeba się ich wystrzegać

ms
10-03-2015, 13:38
Ekstremalne decyzje przy zakupie unitu. Dlaczego trzeba się ich wystrzegać Jaki unit wybrać? (fot. Fotolia/PTWP)
Tanie unity mają jedną pożądaną wartość, są tanie. To mocny argument przemawiający za ich zakupem. Warto jednak mieć świadomość, że lista negatywnych cech unitu z dolnej półki niestety do krótkiej nie należy.

Niezawodność

Zreguły tanie unity marki „no name" muszą być wykonane z tanich materiałów, zmontowane przez słabo przeszkolonych, równie tanich, pracowników bez odpowiedniego technicznego przygotowania i wyprodukowane w reżimach dalekich od standardów sprzyjających produkcji niezawodnych jednostek.

Unit w najtańszej wersji psuje się często, nie można zatem racjonalnie ograniczyć niebezpieczeństwa związanego z koniecznością nieoczekiwanego zaprzestania pracy, utraty zarobkowania, ale także zaufania pacjentów, którzy nie będą mogli być obsłużeni w uzgodnionym terminie. Dezorganizacja harmonogramu funkcjonowania gabinetu to wymierne straty finansowe.

Koszty serwisowania i napraw

Tani unit to nie tylko efekt możliwie najniższych kosztów wytwarzania, ale także minimalizowanie nakładów na serwisowanie wyprodukowanych jednostek. W efekcie naprawy gwarancyjne, których praktycznie nie sposób uniknąć kupując najtańszy unit, mogą być dużym problemem dla użytkownika.

Czas oczekiwania na serwis gwarancyjny zazwyczaj jest dłuższy od tego zapisanego w gwarancji. Mało kto ma czas i tyle energii, aby egzekwować przysługujące mu prawa w oparciu o kodeks cywilny.
Czas naprawy popsutego unitu (szczupła kadra serwisantów, brak części zamiennych) trudna jest do zaakceptowania przez lekarza dentystę.

Cena elementów eksploatacyjnych oraz części zamiennych, z reguły zdecydowanie wyższa od rzeczywistej ich wartości (gdyż w ten sposób producent próbuje zazwyczaj poprawiać niskie zyski wynikające ze sprzedaży taniego sprzętu), dramatycznie pogarsza ekonomiczność zakupu najtańszych unitów.

Skomplikowane procesy napraw

Konstrukcja taniego unitu, w którym tzw. poziom zawartej kultury technicznej jest niestety dość niski, uniemożliwia dokonanie w prosty sposób naprawy. Bywa, że wymiana zepsutej części poprzedzona być musi demontażem wielu podzespołów, których ponowne usytuowanie w unicie, bez uszczerbku dla ich bezawaryjnej pracy - jest praktycznie niemożliwe.
To jedna z przyczyn, dla których producenci tanich unitów wchodzą na rynek co najwyżej na kilka lat i po sprzedaży założonej liczby sprzętu, zmieniają nazwę i logo firmy, m.in. aby uniknąć nierealnie wysokich kosztów napraw gwarancyjnych. W takiej sytuacji zdobycie części zamiennej po kilku latach od zakupu unitu może być zadaniem karkołomnym, zważywszy na fakt, że producent unitów „ulotnych" nie myśli o obowiązku dostarczania części zamiennych po zakończeniu produkcji konkretnego modelu unitu.

Parametry pracy

Unit w wersji oszczędnościowej nie zapewni stabilnych parametrów pracy. Utrudnia to realizowanie zabiegów na możliwie najwyższym poziomie. Irytacja lekarza dentysty w krótkim czasie może być uzupełniona o irytację pacjentów, a to jest ścieżka najgorszego scenariusza dla właściciela gabinetu dentystycznego.

SŁOWA KLUCZOWE
unity_stomatologiczne  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.