PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Dentysta powinien potrafić słuchać

kan
04-02-2019, 13:53
Dentysta powinien potrafić słuchać Rozmowa jest ważna (foto: pixabay)
Słuchanie jest trudną sztuką, zwłaszcza gdy trzeba sobie dawać radę z nawałem pracy w gabinecie stomatologicznym. Prawdziwa sztuka słuchania to więcej niż rozumienie co pacjenci i współpracownicy mówią, to także odbieranie tego czego nie mówią.

Większość osób może poprawić umiejętność słuchania, twierdzi Roger Levin, właściciel firmy konsultingowej Levin Group, specjalizujący się w doradztwie stomatologicznym. Można to sprawdzić, pytając współpracowników, co myślą o ostatnim okresie funkcjonowania praktyki, jak sprawdza się system zarządzania gabinetem, co i w jaki sposób można by poprawić. 
Należy doceniać to co zostanie powiedziane, zadawać pytania i podsumować wszystkie informacje, żeby upewnić się, że intencje mówiącego zostały dobrze zrozumiane. Uwaga, z jaką traktowany jest rozmówca, to sposób na okazanie szacunku, ale także na poprawienie relacji w zespole.

Nie wolno zaniedbywać także "aktywnego" słuchania pacjentów, okazywania zrozumienia i szacunku.

Należy podkreślać kluczowe informacje, powtarzając je własnymi słowami z pytającą intonacją. Ten sposób rozmowy zapewnia obu stronom pełne porozumienie. Czekanie na przerwę w monologu, aby zacząć mówić, to sytuacja z drugiego bieguna i takich zachowań należy się oduczyć, uważa Roger Levin.

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
dentysta   pacjent  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.