PARTNER PORTALU
partner portalu

„Call to action”, czyli wezwij pacjenta do działania

DrBicuspid/jsz
13-06-2014, 11:37
„Call to action”, czyli wezwij pacjenta do działania „Call to action”, czyli wezwij pacjenta do działania (źródło: www.reciprocatellc.com)
„Call to action” (CTA) to pojęcie określające przyciski umieszczone na stronie internetowej, zachęcające odwiedzającego do pewnego działania. Może to być wezwanie do przeczytania zaleceń po ekstrakcji zęba, przekierowanie do opinii o gabinecie, czy też link do galerii zdjęć placówki. Dentyści powinni wiedzieć, że wszystkie z nich służą istotnemu celowi – kreowaniu ruchu na witrynie.

- CTA na stronie gabinetu dentystycznego powinien być krótki i zrozumiały - przekonuje Naomi Rouff z portalu dentalcompare.com, specjalizująca się w marketingu internetowym dla gabinetów stomatologicznych.

Jej zdaniem kluczowym CTA dla dentysty powinien być przycisk przenoszący do opinii o gabinecie. Rouff przekonuje, że opinie zamieszczane w sieci są przez wielu odbierane niczym porady najlepszego przyjaciela. Jak powinien wyglądać taki przycisk? Zachęcająco, konkretnie, więcej reguł nie ma.

WWW gabinetu dentystycznego nie może obejść się bez przycisku przenoszącego użytkownika do systemu rezerwacji wizyty. W tym przypadku prosty komunikat np. „Umów się na wizytę on-line", będzie dużo skuteczniejszy niż najlepiej rozbudowana grafika. Oczywiście najpierw taki system należy posiadać, ale zdaniem Rouff, w dzisiejszej stomatologii, powinien to być standard.

W roli CTA świetnie sprawdza się przycisk linkujący do galerii zdjęć. W opinii ekspertki dentalcompare.com, najlepiej takiej, która pokazuje dentystyczne metamorfozy pacjentów. - To szczególnie istotne w przypadku placówek świadczących usługi z zakresu stomatologii estetycznej. Obraz pozwala odwołać się do emocji pacjenta. Zalecam jednak, aby zdjęcia wykonywali profesjonaliści - przekonuje.

Dobrym rozwiązaniem jest zachęcenie pacjenta do przeczytania profesjonalnego opisu procedur, w których specjalizuje się stomatolog. - Nie trzeba umieszczać opisów wszystkich, nie wolno natomiast zapominać o tych, w których dentysta nie ma konkurencji - uważa Naomi Rouff.

Poprzez CTA powinno się także wyróżniać akcje promocyjne lub eventy, które organizuje gabinet. Jeżeli placówka została laureatem jakiegoś konkursu CTA powinien przenieść użytkownika do miejsca, w którym obejrzy on nagrodę i przeczyta za co dokładnie została przyznana.

Rouff zachęca dentystów do implementacji CTA na swoich witrynach. Można to zrobić niekoniecznie budując serwis od podstaw. Ważne, aby pamiętać o zasadzie, że przyciski CTA powinny być na każdej podstronie gabinetu, ale w różnych miejscach.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
strona internetowa   www gabinetu   promocja   CTA   call to action  

POLECAMY W SERWISACH