PARTNER PORTALU
partner portalu

5 sposobów na efektywne wykorzystanie Google

ms
01-04-2015, 14:07
5 sposobów na efektywne wykorzystanie Google Google wskazuje drogę jak ma gabinet dentystyczny budować stronę internetową (foto: sxc.hu)
Praktyka stomatologiczna bez dobrze wypozycjonowanej strony internetowej trudniej dociera do świadomości pacjentów. Jest kilkanaście sposobów, aby proces ten zoptymalizować. Oto kilka z nich.

Nie zapominaj o stronie mobilnej

21 kwietnia 2015 r. Google wprowadzi algorytm, dzięki któremu przy ustalaniu pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania będzie brany fakt czy strona jest mobilna (ma wersję mobilną), czy nie.
W zasadzie można spodziewać się, że w wyniku wprowadzanych zmian strony nie dostosowane do urządzeń mobilnych, będą postponowane, ale tylko w przypadku wyświetlania się ich na tych urządzeniach właśnie. Nie należy sądzić, że niejako „za karę" podobne zjawisko dotknie właścicieli stron w procesie odnajdywania treści na komputerach zwyczajowo zwanych stacjonarnymi.

Uwaga na tagi

Tagi to - najkrócej ujmując - słowa klucze, które wiążą treści o wspólnej tematyce. Przykładowo tag „piaskowanie" będzie kierował do grupy artykułów na stronie, które odnoszą się do tego zabiegu. Uwaga jednak Google realizuje zasadę „less is more".
Nie szalejmy zatem z tagami, zbyt duża ich liczba dopisana do krótkiego tekstu może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego, pozycjonowanie strony będzie osłabione.
Warto zaznajomić się z darmową aplikacją Yoast, która zgodnie z żelaznymi zasadami SEO, optymalizuje stronę postawioną na platformie WordPress.

Postaw na wartościowe adresy stron

Kogo właściciel gabinetu dentystycznego chce zaprosić na swoją stronę internetową w pierwszej kolejności? Sprzedawców kredytów, ubezpieczeń, drogich samochodów - na pewno nie w pierwszej kolejności, aby ułatwić zadanie pacjentom (korzystających głównie z wyszukiwarki Google, chociaż nie tylko) należy konstruować adresy podstron w jednolity sposób: tytuł podstrony (np. Onas) i dalej, dentysta, miasto, województwo. Taki algorytm należałoby powielać w każdej z podstron serwisu.

Stwórz przyjazny URL

URL to nic innego jak stosowany w sieci adres zasobów, służący do ich identyfikacji. Prawdą jest, że nie ma jednolitej filozofii tworzenia takich adresów. Chcesz się przypodobać Google, twórz je tylko ze słów np. dentysta.com/o-nas, albo dentysta.com/kontakt - tyle. Gorzej, gdy adres URL będzie skonstruowany w oparciu o bardziej złożony algorytm np. dentysta.com/kontaktAX18766WK. Wówczas takie strony będą gorzej pozycjonowane.

Zbuduj mapę strony w formacie XML i prześlij ją do Google

Taka operacja sprawi, że wyszukiwarka Google będzie przychylniej patrzyła na twoją stronę. Przy korzystaniu z pluginu Yoast cała operacja odbywa się automatycznie, bez udziału administratora strony.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH