• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

5 sposobów na efektywne wykorzystanie Google

ms
01-04-2015, 14:07
5 sposobów na efektywne wykorzystanie Google Google wskazuje drogę jak ma gabinet dentystyczny budować stronę internetową (foto: sxc.hu)
Praktyka stomatologiczna bez dobrze wypozycjonowanej strony internetowej trudniej dociera do świadomości pacjentów. Jest kilkanaście sposobów, aby proces ten zoptymalizować. Oto kilka z nich.

Nie zapominaj o stronie mobilnej

21 kwietnia 2015 r. Google wprowadzi algorytm, dzięki któremu przy ustalaniu pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania będzie brany fakt czy strona jest mobilna (ma wersję mobilną), czy nie.
W zasadzie można spodziewać się, że w wyniku wprowadzanych zmian strony nie dostosowane do urządzeń mobilnych, będą postponowane, ale tylko w przypadku wyświetlania się ich na tych urządzeniach właśnie. Nie należy sądzić, że niejako „za karę" podobne zjawisko dotknie właścicieli stron w procesie odnajdywania treści na komputerach zwyczajowo zwanych stacjonarnymi.

Uwaga na tagi

Tagi to - najkrócej ujmując - słowa klucze, które wiążą treści o wspólnej tematyce. Przykładowo tag „piaskowanie" będzie kierował do grupy artykułów na stronie, które odnoszą się do tego zabiegu. Uwaga jednak Google realizuje zasadę „less is more".
Nie szalejmy zatem z tagami, zbyt duża ich liczba dopisana do krótkiego tekstu może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego, pozycjonowanie strony będzie osłabione.
Warto zaznajomić się z darmową aplikacją Yoast, która zgodnie z żelaznymi zasadami SEO, optymalizuje stronę postawioną na platformie WordPress.

Postaw na wartościowe adresy stron

Kogo właściciel gabinetu dentystycznego chce zaprosić na swoją stronę internetową w pierwszej kolejności? Sprzedawców kredytów, ubezpieczeń, drogich samochodów - na pewno nie w pierwszej kolejności, aby ułatwić zadanie pacjentom (korzystających głównie z wyszukiwarki Google, chociaż nie tylko) należy konstruować adresy podstron w jednolity sposób: tytuł podstrony (np. Onas) i dalej, dentysta, miasto, województwo. Taki algorytm należałoby powielać w każdej z podstron serwisu.

Stwórz przyjazny URL

URL to nic innego jak stosowany w sieci adres zasobów, służący do ich identyfikacji. Prawdą jest, że nie ma jednolitej filozofii tworzenia takich adresów. Chcesz się przypodobać Google, twórz je tylko ze słów np. dentysta.com/o-nas, albo dentysta.com/kontakt - tyle. Gorzej, gdy adres URL będzie skonstruowany w oparciu o bardziej złożony algorytm np. dentysta.com/kontaktAX18766WK. Wówczas takie strony będą gorzej pozycjonowane.

Zbuduj mapę strony w formacie XML i prześlij ją do Google

Taka operacja sprawi, że wyszukiwarka Google będzie przychylniej patrzyła na twoją stronę. Przy korzystaniu z pluginu Yoast cała operacja odbywa się automatycznie, bez udziału administratora strony.

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.