PARTNER PORTALU
partner portalu

Zanim przyjmiesz pierwszego pacjenta kontraktowego

02-10-2012, 05:32
NFZ  siedziba centrali (foto: infoDENT24.pl)
NFZ siedziba centrali (foto: infoDENT24.pl)
Właściciel gabinetu stomatologicznego, który zaczyna udzielać świadczeń w ramach umowy kontraktowej z NFZ, ma zdecydowanie więcej obowiązków, od właściciela którego nie wiąże umowa z Funduszem. Wśród dodatkowych czynności należy wiele prac porządkowo organizacyjnych.

 Należą do nich:

- umieszczenie na zewnątrz budynku, w którym udzielane są świadczenia, tablicy informacyjnej z logo NFZ i nazwą świadczeniodawcy (powinna znajdować się w miejscu widocznym i ogólnodostępnym);

- umieszczenie w dobrze widocznym miejscu informacji o:

- godzinach i miejscach przyjęć,

- osobach, które przyjmują pacjentów,

- miejscach i godzinach pracy podwykonawców (np. pracowni diagnostycznych),

- zasadach zapisów na wizyty,

- możliwości zapisania się na listę oczekujących,

- trybie składania skarg i wniosków.

W dobrze widocznym miejscu powinny być również wywieszone informacje o:

- wykazie praw pacjenta,

- adresie oraz numerze telefonu Rzecznika Praw Pacjenta,

- numerach telefonów alarmowych ratownictwa medycznego: 112 i 999.

Nie koniec na tym. Zasady zapisów pacjentów także są rozbudowane:

W punkcie rejestracji, poza możliwością zapisania się do lekarza dentysty, pacjent powinien uzyskać informację dotyczącą:

- świadczeń dostępnych w placówce,

- czasu oczekiwania,

- form i terminów zapisu do lekarza,

- wymaganych dokumentów i skierowań potrzebnych do przyjęcia,

- wyników badań niezbędnych podczas wizyty,

- miejsca wykonania zleconych przez lekarza badań diagnostycznych (np. RTG, badań laboratoryjnych),

- zasad udostępniania dokumentacji medycznej,

- organizacji pracy gabinetu.

Pamiętać trzeba i o tym, że pacjent może dokonać rejestracji:

- osobiście,

- telefonicznie,

- za pośrednictwem osoby trzeciej,

- drogą elektroniczną (o ile placówka dysponuje odpowiednim oprogramowaniem),

 Co, jeśli termin wyznaczonej wizyty jest zbyt odległy?

W takim przypadku pacjent powinien uzyskać informację o możliwości skorzystania z porady specjalisty w innych placówkach mających umowę z NFZ. Co więcej, powinien (o ile jest to możliwe) pacjent powinien otrzymać adres miejsca - tam gdzie kolejka do specjalisty jest krótsza).

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
lexDENT   NFZ   kontrakt   Wymogi - obowiązki  

POLECAMY W SERWISACH