PARTNER PORTALU
partner portalu

Wnioski o wpis do rejestru wciąż na papierze (do 31 marca 2013 r.)

10-12-2012, 05:20
Wnioski o wpis do rejestru
Wnioski o wpis do rejestru
Minister zdrowia zgodził się, żeby do końca marca 2013 r. można było składać w wersji papierowej wnioski o wpis do rejestru, ale także o zmianę wpisu do rejestru i o wykreślenie z rejestru.

Pierwotnie zakładano, że wnioski takie od początku 2013 r. powinny mieć wyłącznie postać elektroniczną i to z wykorzystaniem bezpiecznego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego ePUAP.

W ocenie samorządu lekarskiego nie wszyscy jednak lekarze i lekarze dentyści nabędą do końca 2012 r. urządzenia służące do składania podpisu elektronicznego, a skoro tak, to wielce prawdopodobne jest zablokowanie z nowym rokiem procesu rejestracji praktyk zawodowych medyków.

Prezes NRL Maciej Hamankiewicz zwrócił się do ministra zdrowia Bartosza Arłukowicza z prośbą o przedłużenie technicznej możliwości papierowej rejestracji praktyki zawodowej w rejestrze podmiotów wykonujących działalność leczniczą. Szef Ministerstwa Zdrowia postulat uwzględnił.
Wnioski o wpis do rejestru (zasady)
Bezpieczny podpis elektroniczny jest płatny - zazwyczaj wystawiany na rok, co roku trzeba go odnawiać i za niego płacić (ok. 300 zł w pierwszym roku, ponieważ oprócz certyfikatu kwalifikowanego należy zaopatrzyć się w zestaw do podpisu elektronicznego, w kolejnych latach odnowienie certyfikatu to ok. 120 - 160 zł rocznie). Bezpieczny podpis elektroniczny ma takie samo znaczenie prawne jak podpis własnoręczny i może być wydawany jedynie osobie fizycznej i jedynie przez kwalifikowany podmiot świadczący usługi certyfikacyjne.

Profil zaufany ePUAP jest darmowy wystawiany na trzy lata, a przed końcem trzyletniego okresu można go samemu odnowić. Formalności dopełnić trzeba  w dowolnym (najbliższym) urzędzie wojewódzkim, urzędzie skarbowym lub oddziale ZUS, a za granicą w konsulatach. Poświadczenie profilu jest bezpłatne, trwa kilka minut.
Praktyka lekarska jak założyć konto w systemie ePUAP i poświadczyć profil:
1. Założyć konto na platformie ePUAP: https://epuap.gov.pl/wps/portal/E2_ZakladanieKonta

2. Po założeniu konta złożyć odpowiedni wniosek na ePUAP o profil zaufany.

3. Udać się z dowodem osobistym lub paszportem do jednego z tzw. punktów potwierdzających, których lista dostępna jest na stronie http://epuap.gov.pl/wps/portal/E2_PPP (w ciągu 14 dni od złożenia wniosku).

4. Po potwierdzeniu tożsamości można posługiwać się profilem zaufanym ePUAP.

Wprowadzone zmiany wynikają z par. 14 i par. 18 ust. 1 rozporządzenia ministra zdrowia z 29 września 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru.

Zobacz także:
Papierowa rejestracja praktyki do końca roku, czy dłużej?

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH