• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Stomatologia dziecięca – pospolite ruszenie

Łukasz Sowa
07-03-2014, 08:27
Stomatologia dziecięca – pospolite ruszenie Stomatologia dziecięca – pospolite ruszenie (Fot. sxc.hu)
Aktywność oraz inicjatywy, które w ostatnim czasie obserwujemy wokół stomatologii dziecięcej, przypominają pospolite ruszenie. Przeciwnik jest jeden – próchnica. Chętnych, do stawienia jej czoła, wielu. Wyraźnego lidera – brakuje. Czy taka rywalizacja ma szanse na powodzenie?

Po latach informowania, jak to Polacy są czerwoną latarnią we wszelkich światowych statystykach poświęconych zdrowiu jamy ustnej, w 2013 roku coś w końcu się zmieniło. Zamiast po raz kolejny tylko przytaczać dane o pełnych próchnicy buziach maluchów, zaczęto działać. Na pierwszy rzut oka można zauważyć, że ogólnopolska walka z próchnicą przybrała chaotyczny wymiar. O zdrowie jamy ustnej dzieci upominają się wszyscy, ale każdy z osobna.

Atak frontalny

Jeżeli brać pod uwagę przeznaczane środki, to liderem walki o zdrowe zęby dzieci, mają szanse stać się autorzy projektu „Dzieciństwo bez próchnicy", współfinansowanego głównie z tzw. Funduszy Szwajcarskich. Na kampanię edukacyjno-promocyjną skierowaną do małych dzieci, ich rodziców, opiekunów i wychowawców będzie przeznaczone w sumie 19 mln złotych. Program ma objąć 300 tys. dzieci w wieku przedszkolnym, ale także lekarzy pediatrów, pielęgniarek i położnych. Projekt rozkręca się powoli, ale wkrótce ma być o nim głośno, nawet w telewizji.  - Lekarze stomatolodzy mogą włączyć się do propagowania idei projektu, między innymi poprzez dystrybucję materiałów informacyjnych, które będą dostępne na stronie internetowej projektu - apeluje prof. Maria Borysewicz-Lewicka, przewodnicząca Rady Programowej projektu.

Do przeciwpróchniczej ofensywy ruszyły też duże firmy. Wprawdzie akcja „Chroń Dziecięce Uśmiechy", organizowana wspólnie przez Wrigley Poland, producenta marki Orbit, wspólnie z Polskim Czerwonym Krzyżem i Polskim Towarzystwem Stomatologicznym, odniosła gorzki sukces, to takim inicjatywom należy przyklaskiwać. - Dla Wrigley realizacja programu „Chroń Dziecięce Uśmiechy" jest czymś zupełnie naturalnym. Chcemy mieć swój udział w zmniejszeniu poziomu próchnicy w Polsce, zaczynając od najbardziej potrzebujących - dzieci - mówi Jarosław Kutelski z Wrigley Polska. W ciągu dwóch miesięcy mobilne gabinety dentystyczne odwiedziły 24 szkoły podstawowe z pięciu województw. Odnotowany wskaźnik próchnicy wyniósł nawet 88 proc. Podczas realizacji programu okazało się, że dla niektórych dzieci była to pierwsza w ich życiu wizyta w gabinecie dentystycznym . W sumie w bezpłatnych przeglądach wzięło udział prawie 6 tys. uczniów.

Na froncie walki z próchnicą nieźle wypada również „Akademia Aquafresh". Zgodnie z założeniami, III edycja akcji miała objąć programem profilaktycznym pół miliona dzieci z 5 tys. przedszkoli. W projekt zaangażowało się ok. 850 gabinetów stomatologicznych.

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.