PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Srebrne gody „Radosnego uśmiechu” Colgate – Palmolive

ms
08-09-2016, 08:07
Srebrne gody „Radosnego uśmiechu” Colgate – Palmolive dr Patrick Hescot, prezydent FDI - wśród gości firmy Colgate – Palmolive (foto: infoDENT24.pl)
Był czerwony dywan, wstęga, nożyce do jej przecinania i okolicznościowy tort (bez cukru) – firma Colgate – Palmolive podczas FDI w Poznaniu świętowała 25-lecie programu edukacyjnego dla najmłodszych „Radosny uśmiech, radosna przyszłość”.

Godną polecenia formą świętowania jubileuszy jest praca, tak było i tym razem. 300 dzieci w wieku szkolnym zostało zaproszonych do uczestnictwa w programie „Radosny uśmiech, radosna przyszłość” realizowanym podczas czterodniowego Kongresu Światowej Federacji Dentystycznej (FDI) w Poznaniu.  Formuła lekcji jest taka, aby w trakcie zabawy młodym uczestnikom przekazać wiedzę na temat prawidłowego dbania o zdrowie jamy ustnej. Potrzeby w tym zakresie są ogromne. Według badania przeprowadzonego przez Colgate, 35 proc. polskich dzieci między drugim a siódmym rokiem życia ma już wypełnienia, a 12 proc. – wyrwany przynajmniej jeden ząb. W 62 proc. przypadków dzieci nie myją zębów wystarczająco długo.

Uczestnikiem uroczystości, która poprzedzała lekcję stomatologii dla najmłodszych, była osoba numer jeden w FDI dr Patrick Hescot. Prezes Światowej Federacji Dentystycznej zapewnił, że współpraca z firmą Colgate jest dla tej organizacji szczególnie istotna. Zwrócił on uwagę na znany fakt, że profilaktyka wdrażana wśród osób najmłodszych, jest najbardziej efektywną drogą prowadzącą do pokonania epidemii próchnicy.

- Wielu ludzi nie zdaje sobie sprawy z tego, że próchnica występuje pięć razy częściej niż inne choroby przewlekłe dotykające dzieci, na przykład astma – powiedziała Marsha Butler, wiceprezes Global Oral Health and Professional Relations, koordynator programu "Radosny uśmiech, radosna przyszłość". – Cieszymy się z 25. jubileuszu naszej akcji i chcielibyśmy nieustannie rozszerzać jej zasięg – dodała.

Program „Radosny Uśmiech, Radosna Przyszłość”  uruchomiony został w 1991 r. W pierwszym roku funkcjonowania akcji skorzystało z niej 25 tys. dzieci w wieku szkolnym, liczba ta po 25 latach wzrosła do 850 mln dzieci (z ponad 80 krajów). W USA z dobrodziejstw akcji skorzystało 90 proc. uczniów.

POLECAMY W SERWISACH