PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Rusza kampania: Małe zęby, wielka moc

ms
03-10-2016, 07:38
Rusza kampania: Małe zęby, wielka moc Dzieciństwo bez próchnicy
Kampania reklamowa, zachęcająca do dbania o zęby dzieci, będzie trwała od początku października do końca grudnia 2016 r. W największych stacjach telewizyjnych, a także w kanałach skierowanych do najmłodszej widowni pojawią się spoty przedstawiające zasady dbania o zęby dzieci.

Kampania obejmuje również działania w internecie – reklamy i artykuły na portalach parentingowych oraz zdrowotnych, a także e-mailing i działania w social mediach. Ponadto już wkrótce uruchomiona zostanie aplikacja mobilna, która poprzez wciągającą grę będzie uczyła dzieci zasad higieny jamy ustnej.

Walkę z próchnicą można zamienić w dobrą zabawę dla dzieci. To właśnie myśl przewodnia kampanii reklamowej projektu „Dzieciństwo bez próchnicy”.

Kampania stanowi ostatni etap, trwającego od czterech lat programu, który obejmuje kompleksową edukację stomatologiczną zarówno najmłodszych, jak i osób, które mają największy wpływ na ich zdrowie i wychowanie.

Projekt stanowi uzupełnienie dotychczasowych działań i ma za zadanie dotarcie do jeszcze szerszego grona odbiorców. We wprowadzaniu najmłodszych w świat zdrowych zębów pomaga maskotka projektu – Królik Pampiś.

„Dzieciństwo bez próchnicy” to największy ogólnopolski program profilaktyczno - edukacyjny skierowany do dzieci w wieku do 5 lat, ich rodziców, nauczycieli, pielęgniarek, położnych, lekarzy pediatrów.

W ramach projektu prowadzone są zajęcia edukacyjne dla dzieci w przedszkolach, a także dla ich rodziców, nauczycieli oraz dla pielęgniarek, położnych i pediatrów.

Docelowo w projekcie ma wziąć udział około 300 tys. przedszkolaków, 15 tys. nauczycieli przedszkolnych i 220 tys. rodziców. W szkoleniach dla białego personelu uczestniczyło już 1325 pielęgniarek i położnych oraz 285 pediatrów.

- W kampanii przede wszystkim podkreślamy konieczność kompleksowego dbania o zęby i wyrabiania dobrych nawyków od jak najwcześniejszych lat. Jednocześnie chcemy obalić szkodliwe mity, o tym, że o zęby mleczne nie trzeba dbać, bo i tak wypadną czy, że pojawienie się próchnicy jest nieuniknione. Niestety, takie przekonania wciąż pokutują wśród rodziców, a to przekłada się na bagatelizowanie problemu i bardzo zły stan zębów polskich dzieci. Dlatego w ramach projektu zapewniamy im rzetelną wiedzę oraz ciekawe i przystępne materiały edukacyjne. Z kolei dzieci przekonujemy, co zresztą podkreślamy w spocie telewizyjnym, że walka z próchnicą może być dobrą zabawą dzięki wykorzystaniu naszych pomocy np. filmu z Królikiem Pampisiem, „paszportów stomatologicznych” czy dostępnej już niedługo aplikacji mobilnej - tłumaczy Piotr Gmerek, kierownik projektu „Dzieciństwo bez próchnicy”

Projekt powstał z inicjatywy Ministerstwa Zdrowia, jest realizowany w latach 2012-2016 przez lidera projektu – Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu wspólnie z ośmioma innymi uczelniami medycznymi w Polsce.

Finansowanie zapewnia Szwajcaria w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej, przy współfinansowaniu Ministerstwa Zdrowia.

Patronat Honorowy nad Projektem „Dzieciństwo bez próchnicy” objęli minister zdrowia, minister edukacji narodowej, Polskie Towarzystwo Stomatologiczne, Naczelna Izba Pielęgniarek i Położnych oraz Pierre Fauchard Academy.

Za koncepcję i realizację kampanii odpowiada agencja Agencja Reklamowa DSK Sp. z o.o., która wygrała przetarg w konsorcjum z firmą Effective Media Solutions odpowiedzialną za dobór i zakup mediów.

Więcej: zebymalegodziecka.pl

POLECAMY W SERWISACH