• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Rusza kampania „Lekcja stomatologii”

informacja prasowa
04-04-2014, 10:25
Rusza kampania „Lekcja stomatologii” Rusza kampania „Lekcja stomatologii” (Fot. Fotolia/PTWP)
¼ Polaków nie potrafi wskazać ani jednej z poważnych chorób będących konsekwencją nieleczonej próchnicy. Jednocześnie niemal połowa badanych przyznaje, że zrezygnowała z wizyty u stomatologa ze względu na lęk, który jej towarzyszy – wynika z raportu NZOZ Prima-Dent „Czego Polacy nie wiedzą o zębach?” . W celu edukacji Polaków na temat radzenia sobie ze stresem stomatologicznym oraz aby zwrócić uwagę społeczną na kwestie związane z higieną jamy ustnej - rusza kampania „Lekcja stomatologii”.

- Nie doceniamy ważności jamy ustnej, która stanowi naturalną bramę do naszego ciała. Jej zaniedbanie może mieć negatywne skutki dla całego organizmu. Próchnica i zła higiena jamy ustnej wywołują stany zapalne, które są przyczyną nowotworów, cukrzycy, miażdżycy, nadciśnienia czy sepsy. Te groźne powikłania mogą wystąpić u wielu pacjentów. Natomiast utrata nawet jednego zęba może wywołać choroby układu pokarmowego, zniekształcenia zgryzu, choroby stawu żuchwowo-skroniowego, które mogą skutkować np. problemami w komunikacji werbalnej - mówi lek. dent. Przemysław Uliasz, kierownik Prima-Dent.

Polacy nie znają skutków zaniedbania jamy ustnej. Wśród konsekwencji wynikających z nieleczonej próchnicy 2/3 Polaków wskazało stany zapalne jamy ustnej, a zaledwie 7 proc. cukrzycę i miażdżycę, 11 proc. nowotwory i nadciśnienie, 12 proc. sepsę, a około ¼ stany zapalne uszu, oczu, zatok, choroby przewodu pokarmowego, zapalenie kości oraz serca. Niewiele osób wie, że ząb, który wymaga leczenia kanałowego jest otwartą raną, przez którą występuje ciągły posiew bakterii do krwi, a to może stać się przyczyną sepsy.

Ponad 53 proc. dzieci w wieku 1-3 lat ma początki próchnicy, a w wieku 18 lat średnio 12 zębów zarażonych próchnicą oraz 4 usunięte. Winny jest zarówno niski poziom świadomości dbania o zęby oraz higienę jamy ustnej, jak również stres stomatologiczny (dentofobia).

O ile w krajach Europy Zachodniej obserwuje się rozwój i wdrażanie promocji zdrowia i profilaktyki chorób jamy ustnej, w Polsce wizyta u lekarza stomatologa wciąż wywołuje lęk, co bardzo często stanowi realną przeszkodę w leczeniu.

„Lekcja stomatologii" to inicjatywa mająca pozytywnie wpłynąć na świadomość, a docelowo na stan i przyszłość uzębienia Polaków oraz redukować stres związany z wizytą u dentysty. Działania przewidziane w ramach kampanii koncentrują się na promocji zdrowia poprzez kreowanie pozytywnych postaw społecznych, które przyczynią się do upowszechnienia profilaktyki chorób jamy ustnej. Kampania jest skierowana do wszystkich grup wiekowych, ze szczególnym uwzględnieniem promocji prozdrowotnych zachowań wśród dzieci.

Akcje dla szkół, będą przebiegać w podobnym systemie jak "Sobota z Dentusiem" - innej inicjatywy PRIMA-DENT, tj. całe klasy zostaną zaproszone na lekcje adaptacyjne do gabinetów.

Jeśli chodzi o uniwersytety III-go wieku, spotkania odbędą się w siedzibach placówek. Zespół lekarzy uświadomi seniorów, jak ważne jest dbanie o zęby, nawet te zastępcze oraz odpowie na wszelkie pytania.

Kampania realizowana jest przez Fundację „Nadzieja dla Zdrowia" oraz NZOZ Prima-Dent. Została objęta patronatem honorowym Rzecznika Praw Dziecka, Mazowieckiego Kuratora Oświaty, Marszałka Województwa Mazowieckiego, Burmistrza Dzielnicy Mokotów i Burmistrza Dzielnicy Praga Północ oraz patronatem medialnym Stomatologii Współczesnej i Twojego Przeglądu Stomatologicznego.

SŁOWA KLUCZOWE
Przemysław Uliasz   PRIMA-DENT   Lekcja stomatologii  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.