PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Rezydentury: MZ podaje zasady składania wniosków i zawierania umów

ms
11-06-2015, 08:56
Rezydentury: MZ podaje zasady składania wniosków i zawierania umów MZ sygnuje przepisy w sprawie rezydentur
Departament Nauki i Szkolnictwa Wyższego Ministerstwa Zdrowia podał 8 czerwca szczegółowe informacje dotyczące wszelkich formalności związanych z realizacją umów rezydenckich.

Ministerstwo Zdrowia przygotowało bogaty zestaw: wytycznych, wzorów, formularzy i innych dokumentów, z których należy korzystać w procesie realizowania umów rezydenckich.
Dokumentację podzielono na cztery części, w sprawie:
- zawierania umów rezydenckich i ich wzorów; 
- przekazywania informacji mających wpływ na realizację umów rezydenckich; 
- składania wniosków o dodatkowe przedłużenie okresu szkolenia specjalizacyjnego w trybie rezydentury; 
- rozliczania umów rezydenckich; 

I tak, w celu zawarcia umowy rezydenckiej pomiędzy ministrem zdrowia a jednostką zatrudniającą lekarzy rezydentów, należy przygotować wiele dokumentów i przesłać je na adres: Ministerstwo Zdrowia, Departament Nauki i Szkolnictwa Wyższego, ul. Miodowa 15, 00-952 Warszawa.

Są to:
- dwa egzemplarze umowy rezydenckiej;
- informacja o odprowadzaniu składki na Fundusz Emerytur Pomostowych - w przypadku gdy zakład faktycznie odprowadza taką składkę od poszczególnych rezydentów;
- informacja o absencji rezydentów;
- wypis z rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą (wydruk księgi rejestrowej);
- aktualny wypis z Krajowego Rejestru Sądowego, poświadczony za zgodność z aktualnymi danymi przez osobę upoważnioną i datą poświadczenia.

W przypadku osób fizycznych/spółek cywilnych dodatkowo należy dołączyć m.in.:
- wypis z ewidencji działalności gospodarczej poświadczony za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną i datą poświadczenia;
- informację o numerze konta bankowego z podpisem dyrektora zakładu i głównego księgowego wraz z pełną nazwą właściciela rachunku obowiązującą w banku;
- kserokopię skierowania rezydenta wydanego przez WCZP/Urząd Wojewódzki, poświadczoną za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną i datą poświadczenia.

Ministerstwo Zdrowia przypomina także, że informacje o okresach absencji rezydentów powinny być przekazywane na bieżąco, niezwłocznie po ich zaistnieniu, przy czym:.
- wszystkie informacje o nieobecnościach powinny być sporządzane komputerowo, odrębnie do każdej umowy rezydenckiej;
- nieobecności należy wykazywać w faktycznych okresach ich trwania (niedopuszczalne jest podawanie w „informacji" pierwszego dnia danego roku, jako daty początkowej, w sytuacji, gdy nieobecność faktycznie rozpoczęła się w roku poprzednim, bądź wykazanie dnia sporządzania „informacji" jako daty końcowej, podczas, gdy nieobecność faktycznie kończy się po tym dniu).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
dentysta   Ministerstwo Zdrowia   specjalizacja   rezydentury  
Możliwość komentowania została tymczasowo wyłączona.

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.