PARTNER PORTALU
partner portalu

NFZ zaangażował się w kampanię przeciw nadmiarowi cukru w diecie

en
02-11-2019, 15:23
NFZ zaangażował się w kampanię przeciw nadmiarowi cukru w diecie Ryzyko próchnicy rośnie przy spożyciu cukru przekraczającym dziennie 60 g (fot. pixabay)
Dentyści dostają nieoczekiwane wsparcie - ruszyła szeroko zakrojona kampania NFZ o szkodliwości konsumpcji cukru. Działania zaplanowano m.in. na Twitterze, Youtube, ogólnopolskich portalach informacyjnych czy w Google.

Ma to fatalny wpływ na zęby, ale ludzie nie chcą rezygnować z przyjemności, którą daje jedzenie słodyczy. Aż 79 proc. Polaków przyznało, że właśnie dlatego zjada słodycze i przekąski, a 57 proc. robi to dla poprawy nastroju. Kompromisem między przyjemnością a poczuciem winy i stresem wywołanym folgowaniem sobie w czasach mody na zdrowie i bycie fit, staje się kontrola wielkości porcji. 

NFZ planowało kampanię ostrzegającą przed skutkami spożywania cukru od pewnego już czasu. Ogłoszono przetarg na jej przygotowanie i wykonanie - wartość kontraktu Fundusz oszacował na niecałe 1,77 mln zł netto.

Wcześniej, w raporcie NFZ ''Cukier, otyłość - konsekwencje'' (luty 2019) alarmowano, że samo tylko spożycie napojów słodzonych cukrem przedwcześnie odbiera życie ok. 1,4 tys. Polakom rocznie.

W połowie września 2019 r. Jarosław Pinkas, Główny Inspektor Sanitarny, w rozmowie z „Dziennikiem Gazetą Prawną” zdradził, że ''powstał już dokument, który może być podstawą do wprowadzenia podatku od cukru zawartego w napojach słodzonych''. Według słów Pinkasa materiał będzie zaprezentowany nowemu już rządowi.

Wybrana w przetargu agencja zajmie się m.in. kreacją reklam, przygotowaniem scenariusza i produkcją spotu wideo i działaniami w tzw. social mediach.

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
NFZ   dieta   profilaktyka próchnicy  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.