PARTNER PORTALU
partner portalu

NFZ powalczy z niesłownym i beztroskim pacjentem, i nie tylko

ms
11-07-2014, 08:15
NFZ powalczy z niesłownym i beztroskim pacjentem, i nie tylko NFZ powalczy z niesłownym i beztroskim pacjentem, i nie tylko (foto: sxc.hu)
Publiczny płatnik, aby skrócić czas oczekiwania na wizytę u lekarza i lekarza dentysty powinien zwiększyć finansowanie usług kontraktowych, tego - z wiadomych względów - nie zrobi, zrobił natomiast co innego.

Pracownicy Funduszu wydzwaniają do pacjentów zapisanych w kilkumiesięczne kolejki i straszą karami, o ile oczekujący nie wykreśli się z „ponadnormatywnych" kolejek. Innym zabiegiem jest automatyczne usuwanie pacjentów z listy oczekujących, na którą wpisali się w ostatniej kolejności.

Na przykład Kujawsko - Pomorski OW NFZ wysłał w I półroczu 2014 r. 1 tys. pism z prośbą o wskazanie jednego lekarza i lekarza dentysty, do którego pacjent ma zamiar faktycznie się udać. Trzeba przyznać, że postępowanie to ma znamiona bezradności.

Jak na razie Systemu Zarządzania Obiegiem Informacji wyłapuje kilkakrotne zgłoszenia w jednej i tej samej sprawie jedynie w przypadku:: zabiegi usuwania zaćmy, angiografii i endoprotezoplastyki.

Od 2015 r. ma to się zmienić. Według założeń rządu do specjalisty można byłoby się zapisać tylko osobiście (pewnie pojawi asie protesty pacjentów), a skierowanie trzeba będzie zostawiać w okienku rejestracyjnym.

To tylko jedna strona medalu. Inspektorzy NFZ zakończyli kilkadziesiąt postępowań, w których na listy oczekujących wpisywano osoby bez ich wiedzy. Nie udzielone, a zarejestrowane porady są nieuprawnionym zyskiem pracowników przychodni. W jednej z nadmorskich lecznic kontrolerzy NFZ wykryli tego typu nadużycia na kwotę ponad 1 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
NFZ   kara dla dentysty   kolejki oczekujących  

POLECAMY W SERWISACH