PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Nestle zmienia jedną ze swoich reklam pod presją dentystów

en
10-10-2016, 10:37
Nestle zmienia jedną ze swoich reklam pod presją dentystów Kuszące reklamy słodyczy robią wiele szkody (fot. pixabay)
Na początku lata organizacja British Society of Dental Hygiene and Therapy (BSDHT) wyraziła duże obawy związane z kampanią reklamową galaretek Rowntree, krytykując ją jako wprowadzającą w błąd konsumentów i w nieodpowiedzialny sposób ukazującą słodycze jako dające szczęście i uśmiech. Nestle poczuła się w obowiązku usunąć hasło reklamowe.

Stomatologów zrzeszonych w British Society of Dental Hygiene and Terapy zaniepokoił film wideo, utrzymany w żywych kolorach i przypominający film rysunkowy dla dzieci. Wnętrze cukierka było przedstawione jako wielopiętrowa fabryka, w której maleńki ludziki pilnie pracują, by cukierek świetnie smakował.

Nestle przyznała, że jej reklama jest skierowana do dzieci i wnikliwie przeanalizowała jej treść. W efekcie obiecała nie używać w kampanii hasła „The Smile Factory” (Fabryka Uśmiechu), ponieważ jego oddziaływanie może być zbyt mocne.

- Bardzo doceniamy pozytywną reakcję Nestle. Wysłuchali uważnie naszych obaw i uznali, że naprawdę ostrożnie należy tworzyć reklamy słodyczy, szczególnie te kierowane do dzieci – mówi prezes BSDHT, Michaela ONeill. Podkreśla, że jest to prawdziwy przełom, z którego wnioski powinni wyciągnąć także inni producenci i równie krytycznie ocenić kampanie promujące własne produkty spożywcze.

- Bez wsparcia i działań ze strony przemysłu spożywczego nie zmienimy szokujących statystyk na temat stanu zdrowia jamy ustnej dzieci w Wielkiej Brytanii – stwierdza Michaela ONeill

W ostatnim roku ponad 33 tys. dzieci przeszło ekstrakcję zęba z powodu zaawansowanej próchnicy. Jednak jest to o wiele bardziej złożony problem, gdyż konsumpcja słodyczy i napojów słodzonych jest przyczyną epidemii otyłości.

- Wywieramy presję na producentów artykułów spożywczych, by ostrożnie tworzyli reklamy, gdyż przekazywana przez nie informacja ma poważne zdrowotne konsekwencje - podkreśla ONeill.

Więcej: dentistry.co.uk

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
dieta   reklama   próchica dzieci  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.