• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Należyta komunikacja z pacjentem to ważne zagadnienie – oceniają dentyści

ms
20-10-2016, 08:05
Należyta komunikacja z pacjentem to ważne zagadnienie – oceniają dentyści koki2.png
Zdaniem znaczącego odsetka ankietowanych dentystów, wizytówką fachowego stomatologa powinna być także dobra znajomość zagadnień z zakresu umiejętności i kompetencji komunikacyjnych w relacji z pacjentami – wynika z badania, przeprowadzonego w: Austrii, Grecji, Polsce i Rumunii, w ramach, współfinansowanego ze środków ERASMUS+, projektu COMDENT.

Zasadnicze pytanie, na które udzielali odpowiedzi, biorący udział w badaniu dentyści z: Austrii, Grecji, Polski i Rumunii, brzmiało: Z jakich obszarów należałoby mieć dodatkową wiedzę i umiejętności na początku praktyki w zawodzie lekarza dentysty?

Wskazania, otrzymane od praktykujących lekarzy dentystów, pogrupowano według kilku kategorii. Rozkład odpowiedzi czasami był bardzo podobny, niezależnie od państwa, w którym prowadzono badanie, ale zdarzały się również różnice – zważywszy na kraj, w którym pracują stomatolodzy.

- Zdaniem ankietowanych dentystów, wizytówką kompetentnego stomatologa powinna być m.in. dobra znajomość zagadnień z zakresu umiejętności i kompetencji komunikacyjnych w relacji z pacjentami. Na to zagadnienie zwracało uwagę 15,5 proc. badanych osób ze wszystkich czterech państw - mówi Inga Kołomyjska, dyrektor zarządzająca KIKO Business Solutions, realizatora projektu COMDENT. 

Nie sposób mówić o budowaniu satysfakcjonującej relacji z pacjentem, a w konsekwencji o efektywnym leczeniu, bez znajomości technik mówiących o tym jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Na taką zależność wskazywał średnio co piąty badany. Wśród polskich dentystów odsetek ten był  zdecydowanie najwyższy: 27 proc. (najniższy w Grecji: 17 proc.).

Ważna dla stomatologów była także umiejętność pracy z pacjentem objawiającym lęk przed interwencją medyczną (średnio dla ponad 14  proc. badanych). Największy odsetek dentystów, zwracających  uwagę na to zagadnienie (ponad 19 proc.) pracuje w Grecji (w Polsce - 14 proc.). 

“Międzynarodowa analiza porównawcza potrzeb lekarzy dentystów w obszarze komunikacji interpersonalnej z pacjentem”.

Badania i analizy zostały przeprowadzone w ramach międzynarodowego projektu Partnerstw Strategicznych przez instytucje z cztery krajów europejskich realizujących Projekt COMDENT, współfinansowany ze środków ERASMUS+ Unii Europejskiej: KIKO Business Solutions z Polski, Synolic Ltd z Grecji,  ÖTZ-NLP &NLPt z Austrii, Mind Master Creative z Rumunii.

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
komunikacja_z_pacjentem  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.