PARTNER PORTALU
partner portalu

FDI - Unilever: zakończono program Brush Day & Night

ms
19-01-2017, 08:01
FDI - Unilever: zakończono program Brush Day & Night Animatorzy Brush Day & Night (foto: Gilberto Lontro)
Brush Day & Night to akcja, która miała wypromować prozdrowotne zachowania wśród dzieci i młodzieży szkolnej. W okresie realizacji tego przedsięwzięcia (2015–17) wzięło w nim udział 100 tys. osób.

W porównaniu z polskim projektem „Dzieciństwo bez próchnicy”, w którym uczestniczyło ponad 1 mln osób!, akcja FDI – Unilever miała niewielki zacięg.

Projekt „Brush Day and Night” realizowany był na terenie: Chile, Grecji, Indonezji, Maroko, Myanmar (Birma), Nigerii, Filipin, Południowej Afryki, Turcji i Wietnamu. Chodziło w nim o to, aby to dzieci właśnie, uzyskaną wiedzę na temat zasad utrzymywania higieny jamy ustnej, przekazywały dorosłym. Rola taka dawała dzieciom poczucie wypełniania misji. Okazuje się, że w zdecydowanej większości, uczniowie przyjmowali obowiązek z najwyższym zaangażowaniem i przejęciem.

Przy tej okazji warto przypomnieć ogólnopolski program profilaktyczno - edukacyjny „Dzieciństwo bez próchnicy”, skierowany do dzieci w wieku do 5 lat. Projekt, powstały z inicjatywy Ministerstwa Zdrowia, realizowany był w latach 2012 – 2016 przez lidera projektu – Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu (wspólnie z ośmioma innymi uczelniami medycznymi w Polsce).

Nie do przecenienia jest bagaż doświadczeń zebrany podczas szkoleń, w których uczestniczyło ok. 360 tys. przedszkolaków, 15 tys. nauczycieli i wychowawców i aż 700 tys. rodziców i opiekunów.

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
profilaktyka próchnicy   FDI   dziecko w gabinecie  

POLECAMY W SERWISACH