PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Ewa Mastalerz: nazywanie CEDE targami stomatologicznymi to uproszczenie

ms
26-01-2018, 09:53
Ewa Mastalerz: nazywanie CEDE targami stomatologicznymi to uproszczenie Ewa Mastalerz, współwłaścicielka firmy Exactus, organizatora CEDE (foto: archiwum)
- Era targów stomatologicznych się skończyła. Dziś branża potrzebuje czegoś więcej: wystawcy - świadomych własnych potrzeb dentystów, dentyści - wiarygodnej wiedzy, aby móc dotrzymać kroku rozwojowi techniki i nauki. Wszyscy potrzebują miejsca, do którego przyjazd po prostu się opłaca - mówi Ewa Mastalerz, współwłaścicielka firmy Exactus, organizatora CEDE.

Czy po ponad 20 latach organizacji Środkowoeuropejskiej Wystawy Produktów Stomatologicznych CEDE przychodzi konstatacja: „widzieliśmy wszystko, już nic nas nie zaskoczy?”
Ewa Mastalerz: To byłoby przygnębiające uczucie. Organizacja CEDE od 1991 r. pozwoliła nam być świadkami różnych faz funkcjonowania rynku. Były szaleńcze lata rozwoju, czasy stagnacji, chwile kryzysu, sam rynek jest najlepszym lekiem na rutynę. Faktem jest jednak, że ostatnie lata przewracają spojrzenie na branżę, ponieważ generalnie zmieniają się zasady prowadzenia biznesu, komunikacji, promocji. Zmienia się stomatologia, światowi gracze chcą decydować o „układzie sił” w Polsce. Organizator nie może być już jedynie sprzedawcą powierzchni, a wystawca oczekiwać, że klienci będą ustawiać się w kolejce z portfelem w dłoni, jak to było kilkanaście lat temu. To już nie wróci.

Tylko, że nie każdy potrafi sobie radzić z biznesem, a tęsknota za złotymi czasami i tłumami na stoisku może być silna. W najlepszym małżeństwie zdarzają się kryzysy.
Żebyśmy mieli jasność - kwestia liczby odwiedzających stoisko jest pochodną wielu działań, również wystawców. Być może w tym zakresie właśnie doganiamy odwieczne kanony biznesu. Trzeba mieć konkurencyjny produkt, ładnie go opakować i dodatkowo skutecznie poinformować ludzi, że warto się nim zainteresować. Proste? Nie, to nie jest proste. Rynek stomatologiczny nie jest prosty, szczególnie gdy na ringu stają małe firmy i giganci. W tej całej walce trzeba zadać sobie jedno pytanie - czego potrzebuje dziś lekarz dentysta. W naszym przekonaniu targi stomatologiczne się skończyły. Dziś branża potrzebuje czegoś więcej: wystawcy - świadomych własnych potrzeb dentystów, dentyści - wiarygodnej wiedzy, aby móc dotrzymać kroku rozwojowi techniki i nauki. Wszyscy potrzebują miejsca, do którego przyjazd po prostu się opłaca.

„Świadomy swoich potrzeb dentysta”, czyli kto?
Osoba, która doskonale wie, że aby kupić sprzęt stomatologiczny nie musi wychodzić z domu lub gabinetu, bo są handlowcy, jest internet, facebook. Natomiast ta sama osoba doskonale wie, że przed zakupem warto go obejrzeć, usiąść przy nim, wziąć go w dłoń, chwilę nim popracować, dowiedzieć się o nim możliwie najwięcej, wreszcie porównać go z ofertą konkurencji. Tego już z nie da się załatwić z domu. Po to są wystawy. Ostatnio jeden z polskich stomatologów był na wystawie w Tokio. Na stoisku spodobał mu się jeden z produktów, niedostępny u nas w kraju. Nie pomogły prośby, produktu nie można było kupić, bo to wystawa, nie targowisko.

SŁOWA KLUCZOWE
Ewa Mastalerz   CEDE 2018  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.