PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Dlaczego krytykowanie dentobusów nie ma sensu – sprzęt stomatologiczny

ms
30-05-2018, 07:00
Dlaczego krytykowanie dentobusów nie ma sensu – sprzęt stomatologiczny Dentobus ze sprzętem firmy Planmeca (foto: pixabay)
Dentobusy wystartowały, przynajmniej ich część i od początku rozpalają wyobraźnię polityków. Jest wiele mniej lub bardziej merytorycznych dyskusji na temat funkcjonowania mobilnych gabinetów stomatologicznych. W zasadzie nie ma jednak pytań o sprzęt stomatologiczny zamontowany w każdym z szesnastu pojazdów.

 infoDENT24.pl: Zapytaliśmy kilku dentystów, którzy rozpoczęli już pracę w dentobusach o specyfikę unitów zamontowanych w pojazdach. Z dziennikarskiego punktu widzenia odpowiedzi nie były interesujące. Wszyscy zapewniali, że kompaktowy sprzęt bez zarzutu działa w ograniczonej przestrzeni dentobusu i w zasadzie komfort pracy dentystów nie różni się w żaden sposób od tego, do jakiego przywykli podczas leczenia w stacjonarnym gabinecie stomatologicznym. To chyba miłe recenzje dla kogoś kto reprezentuje firmę, której sprzęt znajduje się w każdym dentobusie?

    Piotr Dąbrowski, dyrektor sprzedaży i serwisu w firmie Planmeca Poland: Planmeca rozpatruje ten projekt jako kolejne ciekawe wyzwanie. Z pewnością jest to przedsięwzięcie o dużym stopniu skomplikowania, z pewnością też jest to projekt na polskim rynku unikatowy. Nie zmienia to w żaden sposób charakteru zadania, które należy wykonać po prostu perfekcyjnie.

infoDENT24.pl: No właśnie, umieszczenie zaawansowanego technicznie sprzętu medycznego w warunkach - najogólniej ujmując - polowych nieść może wiele niestandardowych wyzwań, z którymi mało kto w branży urządzeń stomatologicznych chciałby się mierzyć.
Piotr Dąbrowski: Nie pierwszy raz zaangażowaliśmy się w projekt pod tytułem dentobus. Nasze unity i sprzęt rentgenowski pracują w mobilnych gabinetach dentystycznych w Danii i w Holandii. Mamy zatem dokładne rozeznanie w warunkach realizacji tego przedsięwzięcia

We wszystkich dentobusach zamontowane są nasze unity Compact i Touch oraz aparaty rtg ProX z radiografią cyfrową ProSensor HD. W zasadzie identyczne wersje są w naszej standardowej ofercie. Oczywiście są to modele z wyższej półki, dostosowane do funkcjonowania na małej przestrzeni. To sprzęt, który radzi sobie w zmiennych warunkach otoczenia.

Dodam, że unity – zgodnie ze specyfikacją przetargową - wyposażenie zostały w separatory amalgamatu oraz w system podgrzewania wody nie tylko tej w dmuchawko – strzykawce, ale również tej trafiającej do kubeczka, z którego korzystają pacjenci przy spłukiwania jamy ustnej.

infoDENT24.pl: Mimo to ryzyko uszkodzenia sprzętu jest ekstremalnie wysokie, chociażby w związku z niedopełnieniem procedur jego mocowania podczas przemieszczania się dentobusu lub na skutek użytkowania go w ciągle zmieniających się warunkach wyznaczanych chociażby dużymi różnicami temperatur i wilgotności. Żaden z użytkowników nie będzie przyznawał się, że coś zaniedbał, w wyniku czego doszło do awarii.
Piotr Dąbrowski: Przyczyny mechanicznych uszkodzenia są dość łatwe do ustalenia, a więc trudno w takich przypadkach ukryć winę. Jeśli zaś chodzi o ekstremalne warunki użytkowania to sprzęt nasz radzi sobie z nimi doskonale.

Produkty firmy Planmeca pracują na wyspach Oceanu Indyjskiego, w Polinezji Francuskiej, czy na Grenlandii, w miejscach, do których samolot dociera raz na tydzień, ale i tam zapewniamy szybki, sprawny serwis naszych urządzeń.

Mówię dlatego o serwisie, bo warunki wsparcia technicznego są kolejnym wyzwaniem dla dostawcy sprzętu pracującego w dentobusach. Z dostawcą tym - firmą Amadar - mamy umowę, w ramach której nasi serwisanci oraz fachowcy z podmiotów funkcjonujących jako jednostki autoryzowane przez firmę Planmeca, muszą reagować na wszelkie zgłoszenia o awariach w dentobusach praktycznie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

To było konieczne, gdyż Ministerstwo Zdrowia zawarło w warunkach przetargowych wymóg, aby każda awaria była usunięta w ciągu maksymalnie kilkunastu godzin. Spełnienie takiego żądania zdecydowanie podraża koszt obsługi serwisowej. Wiemy jak to funkcjonuje w Danii i Holandii, z tą jedną różnicą, że to małe kraje, w których bez przeszkód można dotrzeć w dowolne miejsce w ciągu co najwyżej dwóch godzin. W Polsce skala problemów logistycznych może być zdecydowanie większa.

infoDENT24.pl: Doraźna pomoc techniczna w formule 24 godzin na dobę, przez 7 dni w tygodniu to marzenie wielu właścicieli gabinetów stomatologicznych.
Piotr Dąbrowski: Fakt, wielu użytkowników sprzętu stomatologicznego chciałoby mieć wpisany w umowach serwisowych wymóg natychmiastowej reakcji na zgłoszenie problemów technicznych. Takie formuły nie są jednak realizowane, a to ze względu na znaczny ich dodatkowy koszt.

Ministerstwo Zdrowia w programie dentobusów zdecydowało się na wariant premium, który wymaga od służb realizujących naprawy gwarancyjne natychmiastowego reagowania na wszystkie sygnały płynące od załóg dentobusów.

Te wszystkie założenia są wyzwaniem, ale wyzwaniem, którego realizację dobrze skalkulowaliśmy, absolutnie nie może być mowy o podróży w nieznane.    

Czytaj także:
Dlaczego krytykowanie dentobusów nie ma sensu
Dlaczego krytykowanie dentobusów nie ma sensu – idea
Dlaczego krytykowanie dentobusów nie ma sensu - logistyka
Dlaczego krytykowanie dentobusów nie ma sensu - finanse
Dlaczego krytykowanie dentobusów nie ma sensu – zaplecze techniczne
Dlaczego krytykowanie dentobusów nie ma sensu – blisko ideału?

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
Planmeca   Prawda_o_dentobusach   Corten Medic  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.