• jobDent jobDENT
    giełda pracy

    najnowsze oferty pracy

    Szukam pracy

  • kursDent kursDENT
    szukaj szkoleń

    najnowsze oferty szkoleń

PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Dlaczego krytykowanie dentobusów nie ma sensu – blisko ideału?

ms
30-05-2018, 07:00
Dlaczego krytykowanie dentobusów nie ma sensu – blisko ideału? Dentobus - miłe zaskoczenie (foto: Centrum Medyczne Corten Medic)
infoDENT24.pl: Centrum Medyczne Corten Medic Tomasza Sikory nie rozkłada rąk, nie mówi, że się nie da, nie narzeka, że się nie opłaca. Powstał obraz idealny, jakby zamówiony na potrzeby Ministerstwa Zdrowia i NFZ, nie o to nam chodziło.

    Paweł Korneta Centrum Medyczne Corten Medic Tomasza Sikory:  Życie oczywiście odbiega od ideałów. Mamy pewne problemy, chociażby z wypełnianiem na miejscu dokumentacji medycznej w wersji elektronicznej. Dentobus - co prawda - wyposażony jest w komputer z dostępem do mobilnego internetu, dzięki czemu możliwe jest uzupełnianie wszelkich wpisów na bieżąco, jednak korzystanie z laptopa nie jest najwygodniejsze.

W tej sytuacji odręcznie wypełniamy arkusz opisujący stan uzębienia każdego dziecka, wraz z zaleceniami co do dalszego leczenia. Dopiero po powrocie do Centrum przenosimy wszystkie dane do systemu komputerowego. To duża niedogodność, ale nie rozkładamy rąk i jesteśmy przekonani, że w najbliższych tygodniach z tym problemem się uporamy.

Już teraz wiemy, że jesienną i zimową porą będziemy musieli zadbać o to, aby dzieci nie oczekiwały na dworze na badanie. Konieczne będzie instalowanie śluz ochronnych, ale z pewnością i z tym sobie poradzimy.

infoDENT24.pl W tym całym skomplikowanym procesie logistycznym zasadnicze miejsce zajmuje diagnostyka stanu uzębienia dzieci, profilaktyka i leczenie. Jak wyglądają prognozy, czy są już wskaźniki statystyczne, spełnienie których oznaczać będzie osiągnięcie założonego celu?
Paweł Korneta: Założenia oczywiście mamy. Pierwsze dni realizacji programu wskazują, że są realne. Oceniamy, że w skali miesiąca przebadamy około 800 uczniów i przedszkolaków. Z pewnością liczba ta będzie inna w zależności od pory roku. Codziennie możemy przebadać około 40 pacjentów. Będzie ich mniej, gdy skoncentrujemy się na procesie leczenia. Nie sądzę, że wówczas będziemy mogli przyjąć więcej niż kilkanaście osób dziennie.

Harmonogram realizacji świadczeń, przynajmniej w pierwszym okresie funkcjonowania dentobusów, obarczony jest dużym poziomem  niepewności. Jak wspomniałem negocjacje z kierownictwem placówek szkolnych to skomplikowany i dynamiczny proces, dlatego też ustalenia prowadzone są cały czas. Wymóg, aby harmonogram świadczeń na cały miesiąc przesłać do NFZ do połowy poprzedniego miesiąca jest trudny do zrealizowania, gdyż rozmowy, wyjaśnienia i negocjacje toczą się niemal bez przerwy. Na szczęście pracownicy OW NFZ w Warszawie rozumieją tę specyficzną sytuację i otrzymujemy z ich strony niezbędne wsparcie w ramach obowiązujących reguł.

Czytaj także:
Dlaczego krytykowanie dentobusów nie ma sensu
Dlaczego krytykowanie dentobusów nie ma sensu – idea
Dlaczego krytykowanie dentobusów nie ma sensu - logistyka
Dlaczego krytykowanie dentobusów nie ma sensu - finanse
Dlaczego krytykowanie dentobusów nie ma sensu – zaplecze techniczne
Dlaczego krytykowanie dentobusów nie ma sensu – sprzęt stomatologiczny

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
Planmeca   Prawda_o_dentobusach   Corten Medic  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.