PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Czego potrzebuje pacjent w kontakcie ze stomatologiem?

ms
20-10-2016, 08:23
Czego potrzebuje pacjent w kontakcie ze stomatologiem? comde.png
W ramach międzynarodowego europejskiego projektu COMDENT,zapytano pacjentów: jak postrzegają komunikację, czego potrzebują w obszarze komunikacji ze stomatologiem, a także co jest dla nich ważne w tym obszarze. Wszytko po to, aby poznać potrzeby pacjentów w obszarze komunikacji z lekarzem dentystą,

Wyniki badania COMDENT można znaleźć w “Międzynarodowej analizie porównawczej potrzeb pacjentów w obszarze komunikacji interpersonalnej z lekarzem dentystą”. Badania przeprowadzono w czterech krajach: Austrii, Grecji, Polsce i Rumunii.  

Pacjent jest aktywnym uczestnikiem komunikacji interpersonalnej z lekarzem, a wizyta u lekarza dentysty często budzi emocje u pacjenta, jeszcze przed samym jej umówieniem. Analiza wykazała, że ok. 92 proc. spośród badanych pacjentów, we wszystkich krajach objętych badaniem, oceniło  komunikację interpersonalną jako: ważną, bardzo ważną albo niezwykle ważną.

Ponad jedna trzecia pacjentów uważa za niezwykle istotne pozytywne podejście dentysty do pacjenta. Takie podejście było definiowane przez większość pacjentów jako: poczucie humoru, tworzenie miłej atmosfery, uprzejmość, otwartość, dobre wychowanie, okazywanie szacunku.

W Grecji, Polsce i Rumunii średnio 42 proc.  pacjentów uważało za najważniejsze w kontakcie z dentystą pozytywne podejście stomatologa do pacjenta.

W Austrii pozytywne podejście do pacjenta znajdowało się na drugim miejscu najczęściej udzielanych odpowiedzi (tak wybrało 32 proc. pacjentów), na pierwszym miejscu - jako najważniejszy - ponad 37 proc. pacjentów wybrało profesjonalizm.

- Pacjenci zapytani co szczególnie cenią podczas kontaktu z dentystą, we wszystkich krajach, najczęściej wskazywali, że poza profesjonalną wiedzą, niezwykle cenią sobie: szacunek, uprzejmość, dobry, miły kontakt ze stomatologiem. Rezultatem tego dobrego kontaktu jest poczucie komfortu podczas wizyty - mówi Inga Kołomyjska, dyrektor zarządzająca KIKO Business Solutions.

- Umiejętności społeczne lekarzy dentystów są niezwykle cenione przez pacjentów. Niektórzy z pacjentów są gotowi jechać do zaufanego lekarza stomatologa wiele kilometrów – komentuje wyniki badań Inga Kołomyjska.

We wszystkich krajach biorących udział w projekcie ponad 72 proc.  pacjentów odczuwało lęk przed wizytą dentystyczną. W opinii europejskich pacjentów średnio połowa dentystów poradziła sobie z lękiem pacjenta podczas wizyty dentystycznej.

                                 ***

    „Międzynarodowa analiza porównawcza potrzeb pacjentów w obszarze komunikacji interpersonalnej z lekarzem dentystą” jest elementem innowacyjnego projektu współfinansowanego ze środków Programu ERASMUS+ Unii Europejskiej zatytułowanego „Rozwój kompetencji lekarzy dentystów z zakresu komunikacji interpersonalnej” o akronimie COMDENT.

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
komunikacja_z_pacjentem  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.