PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Czego oczekują pacjenci od dentysty – wyniki ankiety

ms
29-11-2018, 08:08
Czego oczekują pacjenci od dentysty – wyniki ankiety Pacjenci o dentystach (foto: pixabay)
Idealny dentysta powinien mieć poczucie humoru jak kabareciarz, tytuł profesora i koniecznie być mężczyzną? W specjalnym badaniu portalu edukacyjnego Dentysta.eu, przeprowadzonym przy wsparciu Śląskiej Izby Lekarskiej, Polacy po raz pierwszy wypowiedzieli się, jakie cechy stomatologa uznają za najważniejsze, a na jakie zupełnie nie zwracają uwagi. Wyniki zaskakują! Także samych dentystów.

Polacy nie chcą komika, ale delikatnych dłoni
Lekarz powinien być zawsze uśmiechnięty, a do tego lepiej, żeby był przystojnym mężczyzną? Niekoniecznie! Zwłaszcza, jeśli chodzi o stomatologów. W najnowszym badaniu, opublikowanym przez portal Dentysta.eu, Polacy przeczą powszechnej opinii o tym, że przy wyborze lekarza decydująca jest powierzchowność.

Dla aż 91 proc. Polaków najważniejsza jest staranność pracy, jaką wykonuje stomatolog. Oznacza to, że leczenie ma być szybkie, bezbolesne, dokładne i najlepiej bez konieczności poprawek… u innego dentysty. Z kolei 89 proc. pacjentów, szukając stomatologa, zwraca uwagę na jego kompetencje, googlując np. biogram na stronie i opinie w sieci. 

O dziwo, siadając w fotelu z dentystą pacjent chce rozmawiać. Aż 65 proc. oczekuje, że stomatolog będzie komunikatywny i łatwo nawiąże kontakt. 63 proc. wolałoby, aby lekarz unikał żargonu medycznego i mówił „po ludzku”.

Z kolei 42 proc. Polaków za bardzo ważną cechę uważa umiejętność słuchania.

Wśród dominujących cech, które Polacy uznają za bardzo ważne u stomatologa znaleźć można także cierpliwość (53 proc.), życzliwość (49 proc.) i uprzejmość (44 proc.).  78 proc. Polaków jest zdania, że dentysta, w przeciwieństwie do innych lekarzy, powinien być delikatniejszy! 

Polakom marzy się także znalezienie stomatologa, który będzie empatyczny (38 proc.) i zrelaksowany, a przez to nieodreagowujący swojego stresu na pacjencie np. podczas borowania zęba. Takiego lekarza bez stresów chciałoby mieć 38 proc. respondentów. Chętnie wybierany jest także lekarz, który się stale dokształca, to bardzo ważna cecha dla 42 proc. Polaków.

Dla przeciwwagi, poczucie humoru lekarza istotne jest dla zaledwie 9 proc. Polaków.  Tylko 2 proc. zwraca uwagę na jego styl… ubierania się.

Ani żartowniś, ani profesor
Przy wyborze dentysty rzadko pacjent zwraca uwagę na powierzchowność. Dla 65 proc. Polaków nieważne jest to, czy dentysta jest kobietą czy mężczyzną. 48 proc. pacjentów kompletnie nie zwraca uwagi na to, jak ubiera się doktor, musi jednak mieć czysty kitel.

U dentysty nie szuka się też cech komedianta. Umiejętność rozbawienia pacjenta to cecha osobowości nieważna dla 44 proc. pacjentów. Na 37 proc. leczonych nie działa natomiast… urok osobisty lekarza. Co ciekawe, co piąty pacjent nie zwraca także uwagi na tytuł naukowy. To cecha bardzo ważna tylko dla 6 proc. pacjentów!

- Wybierani są dentyści, u których pacjent nie czuje się skrępowany, którzy skupiają się na leczeniu. Mając w perspektywie bolesny zabieg nie oczekujemy także, że będziemy rozśmieszani przez lekarza, ale po prostu uspokojeni rozmową – mówi lek. stom. Marcin Krufczyk.

SŁOWA KLUCZOWE
dentysta   pacjenci  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.