PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Co trzecia wizyta u stomatologa nie dochodzi do skutku z winy pacjenta

ms
27-05-2016, 10:49
Co trzecia wizyta u stomatologa nie dochodzi do skutku z winy pacjenta Pcjenci nie informują o odwołaniu wizyty u dentysty (foto: pixabay)
Nie szanuje się tego, co nic nie kosztuje. W taki sposób podchodzą do obowiązku odwoływania wizyt pacjenci zapisani w kolejkę do dentysty.

W placówkach, z którymi podkarpacki NFZ ma podpisane umowy na świadczenie usług stomatologicznych w ramach powszechnego ubezpieczenia społecznego - nie odbyło się w marcu aż 3 tys. z 8,5 tys. zaplanowanych wizyt u dentystów.

- Pacjenci często zapominają powiadomić rejestrację, że jednak nie przyjdą do dentysty. Gdyby stało się inaczej, to ze zwolnionego miejsca mógłby skorzystać inny pacjent - podkreśla Marek Jakubowicz z POW NFZ w Rzeszowie.

- Nie pomagają nawet telefony, które wykonujemy kilka dni wcześniej, aby przypomnieć o wizycie i ją potwierdzić - przyznaje Grzegorz Materna, szef ZOZ nr 1.

Podkarpacki NFZ rok temu wprowadził obowiązek dostarczania do rejestracji oryginału skierowania w ciągu 14 dni od zapisu. W ten sposób ukrócono zwyczaj beztroskiego nie zgłaszania się pacjentów na umówione wizyty u stomatologa.

Świadczeniodawcy postulują, aby od pacjentów, którzy notorycznie nie pojawiają się na wizyty i o tym nie uprzedzają, pobierać kaucje.

Czytaj więcej: nowiny24.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
NFZ   kolejki do dentysty  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.