PARTNER PORTALU
partner portalu

Co trzecia wizyta u stomatologa nie dochodzi do skutku z winy pacjenta

ms
27-05-2016, 10:49
Co trzecia wizyta u stomatologa nie dochodzi do skutku z winy pacjenta Pcjenci nie informują o odwołaniu wizyty u dentysty (foto: pixabay)
Nie szanuje się tego, co nic nie kosztuje. W taki sposób podchodzą do obowiązku odwoływania wizyt pacjenci zapisani w kolejkę do dentysty.

W placówkach, z którymi podkarpacki NFZ ma podpisane umowy na świadczenie usług stomatologicznych w ramach powszechnego ubezpieczenia społecznego - nie odbyło się w marcu aż 3 tys. z 8,5 tys. zaplanowanych wizyt u dentystów.

- Pacjenci często zapominają powiadomić rejestrację, że jednak nie przyjdą do dentysty. Gdyby stało się inaczej, to ze zwolnionego miejsca mógłby skorzystać inny pacjent - podkreśla Marek Jakubowicz z POW NFZ w Rzeszowie.

- Nie pomagają nawet telefony, które wykonujemy kilka dni wcześniej, aby przypomnieć o wizycie i ją potwierdzić - przyznaje Grzegorz Materna, szef ZOZ nr 1.

Podkarpacki NFZ rok temu wprowadził obowiązek dostarczania do rejestracji oryginału skierowania w ciągu 14 dni od zapisu. W ten sposób ukrócono zwyczaj beztroskiego nie zgłaszania się pacjentów na umówione wizyty u stomatologa.

Świadczeniodawcy postulują, aby od pacjentów, którzy notorycznie nie pojawiają się na wizyty i o tym nie uprzedzają, pobierać kaucje.

Czytaj więcej: nowiny24.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
NFZ   kolejki do dentysty  

POLECAMY W SERWISACH