PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Co najbardziej ceni sobie pacjent w kontakcie z dentystą?

ms
25-10-2016, 10:22
Co najbardziej ceni sobie pacjent w kontakcie z dentystą? Oczekiwania pacjentów wobec dentystów (foto: pixabay)
Chcąc poznać potrzeby europejskich pacjentów dentystycznych w zakresie kontaktów z lekarzem dentystą zapytano pacjentów w: Polsce, Austrii, Grecji i Rumunii „Co najbardziej cenisz sobie w usłudze dentystycznej?”

W ramach międzynarodowego projektu COMDENT anonimowe pytania skierowano do prawie 700 pacjentów.

Jak wynika z badania, pacjenci wysoko cenią sobie uprzejmość obsługi i sympatyczny kontakt z dentystą. Tak odpowiadało od 16 do 20 proc. pacjentów (w Austrii i Rumunii cechę tę wskazywano na pierwszym miejscu, a w Polsce i Grecji na drugim wśród innych analizowanych w badaniu). Zagregowane dane z czterech państw (średnia arytmetyczna) podają tę cechę jako najczęściej wskazywaną.

Na drugim miejscu (średnia z czterech badanych państw) pacjenci wskazywali oczekiwany efekt z leczenia (17 proc.), na trzecim zaś - kompetencje fachowe, wiedzę i kwalifikacje (16 proc).

Równie ważne dla pacjentów jest dobre samopoczucie podczas wizyty, jak to, że  stomatolog dba o to żeby zabieg był jak najmniej bolesny (średnio po 15 proc.).

Poza drobnymi rozbieżnościami procentowymi, dotyczącymi szczegółowych oczekiwań  pacjentów w poszczególnych krajach, większość odpowiedzi nie różni się znacząco. Pacjenci, często potrzebują podobnego podejścia lekarza, bez względu na to czy żyją w: Austrii, Polsce, Grecji lub Rumunii, a jedynie nieco odmiennie akcentują wagę jednej lub drugiej potrzeby dla nich najważniejszej.

- Umiejętność budowania kontaktu, komunikacji lekarzy dentystów są niezwykle cenione przez pacjentów w czterech krajach, objętych badaniem - mówi Inga Kołomyjska, dyrektor zarządzająca KIKO Business Solutions, realizatora projektu w Polsce. - Pacjenci zapytani co szczególnie cenią podczas kontaktu z dentystą, najczęściej wskazywali, że poza profesjonalną wiedzą, niezwykle cenią sobie szacunek, uprzejmość, dobry kontakt ze stomatologiem. Dlatego doskonalenie komunikacji interpersonalnej to zasób, na który warto zwrócić uwagę i w niego inwestować – dodaje Inga Kołomyjska.

Badania i analizy zostały przeprowadzone w ramach międzynarodowego projektu Partnerstw Strategicznych przez instytucje z cztery krajów realizujących projekt COMDENT „Developing communication competences among medical doctors with specialization in dentistry”, współfinansowany ze środków ERASMUS+ Unii Europejskiej: KIKO Business Solutions z Polski, Synolic Ltd z Grecji,  ÖTZ-NLP &NLPt z Austrii, Mind Master Creative z Rumunii.

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
KIKO   Inga Kołomyjska   komunikacja_z_pacjentem  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.