PARTNER PORTALU
partner portalu

BALTDENTICA w czasach przełomu

15-06-2013, 11:20
Marek Wiktorowski, współwłaściciel spółki Exactus, organizatora targów BALTDENTICA
Marek Wiktorowski, współwłaściciel spółki Exactus, organizatora targów BALTDENTICA
W jakim celu lekarze dentyści odwiedzają targi branżowe takie jak trwającą właśnie Bałtycką Wystawę Materiałów i Sprzętu Stomatologicznego BALTDENTICA 2013? To oczywiste, żeby zapoznać się z nowościami na rynku, zobaczyć co nauka w ciągu ostatnich lat przygotowała dla osób prowadzących gabinety stomatologiczne.

Marek Wiktorowski, udziałowiec spółki Exactus i przedstawiciel organizatora targów BALTDENTICA oraz wiodącej w branży imprezy targowej CEDE, w rozmowie z infoDENT24.pl przyznaje, że tak być powinno. Co więcej targi stomatologiczne muszą w większym stopniu niż dotychczas wyzwalać wśród lekarzy dentystów potrzebę stosowania najnowszych, sprawdzonych przy tym, materiałów, technologii i technik.

To oczywiste, że z zaletami nowoczesnego, z reguły skomplikowanego sprzętu nie można się zapoznać czytając ulotkę reklamową a nawet oglądając najsprawniejszą animację zawieszoną w internecie uważa Marek Wiktorowski. W jego przekonaniu to właśnie spotkania oko w oko z najlepszymi specjalistami, którzy znają zasady działania najbardziej nawet skomplikowanego sprzętu, którzy sprawdzili zalety nowoczesnych materiałów stomatologicznych, dla których dopiero wchodzące na rynek technologie nie mają tajemnic stanowić powinny zasadniczy cel bytności lekarzy dentystów podczas targów stomatologicznych.

Czy tak jest teraz? Niekoniecznie, Marek Wiktorowski twierdzi, że niestety utrwalił się trend traktowania targów stomatologicznych jako niepowtarzalnej okazji do zaopatrywania się po cenie promocyjnej w materiały i produkty niezbędne w praktyce stomatologicznej.

Wystawcy, chcąc sprostać oczekiwaniom lekarzy dentystów, okazyjne oferty przygotowują nie zważając na to, że tego typu funkcjonowanie przeczy zasadom zdrowej rywalizacji rynkowej. W efekcie trendu powodującego zaniżanie cen - istnieje niestety konieczność cięcia kosztów. W takiej sytuacji nie sposób mówić o profesjonalnej polityce marketingowej, o prowadzeniu na wysokim poziomie szkoleń, dzięki którym lekarz dentysta będzie w stanie ocenić co w prowadzeniu praktyki stomatologicznej przyda mu się najbardziej.

W pogoni za okazjami zatracamy najcenniejszy aspekt targów stomatologicznych, umyka nam to co powinno stanowić o sile tego typu imprez. Gość po pobycie na targach powinien być przekonany, że dowiedział się czegoś nowego o lepszym, nowocześniejszym sposobie prowadzenia praktyki. Okazja do robienia tanich zakupów nie może stanowić clou imprezy, a niestety od pewnego czasu taki trend się utrwalił. Zasad ekonomii nie da się na dłuższą metę ignorować. Sądzę, że żyjemy w czasach przełomu, oceniam, że w perspektywie kilku lat czeka nas zmiana formuły imprez targowych, za zmianami tymi stać będą najwięksi, globalni gracze w branży stomatologicznej, którzy wyczekują odpowiedniego momentu, aby rynek ten zmienić według własnych reguł. Moment ten zbliża się wielkimi krokami twierdzi rozmówca infoDENT24.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
newsDENT   targi stomatologiczne   BALTDENTICA 2013   Exactus   Wydarzenia  

POLECAMY W SERWISACH