PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Wojna z cukrem na całego

kan
11-06-2016, 17:05
Wojna z cukrem na całego Dentyści apelują o ograniczenie cukru w diecie (fot. pixabay)
Niestety tylko za oceanem. FDA przygotowała zalecenia na temat treści etykiet produktów. Po raz pierwszy wymaga, by producenci w szczególnie widoczny sposób umieszczali informację o zawartości cukru.

Według nowych zaleceń dietetycznych cukier nie powinien dostarczać więcej niż 10 proc. dziennego zapotrzebowania kalorii. Nowa forma etykiet ma pomagać konsumentom w robieniu lepszych wyborów.

- Przez lata zachęcaliśmy Amerykanów do kontrolowania ilości cukru w diecie. Teraz mają ułatwione zadanie – wystarczy że przeczytają etykietę – mówi Carol Gomez Summerhays, denstysta z American Dentist Association (ADA).  ADA przy każdej okazji podkreśla wpływ cukru na zdrowie jamy ustnej. Rok temu dentyści z tej organizacji przygotowali naukowy raport dla Dietary Guidelines Advisory Committee, na podstawie którego powstały nowe zalecenia dietetyczne.

- Na razie za mało wiemy na temat związku między tempem rozwoju próchnicy a zmianami w ogólnej ilości cukru dodawanego do produktów spożywczych. Do czasu, gdy nie będziemy mieć lepszych danych, ograniczanie spożycia cukru do 10 proc. dziennego zapotrzebowania kalorii wydaje się odpowiednim celem z punktu widzenia stanu zdrowia społeczeństwa – podkreśla Summerhays.

Przez ponad 20 lat Amerykanie polegali na informacjach o wartościach odżywczych umieszczanych na etykietach, jako głównym źródle danych na temat ilości kalorii, zawartości tłuszczów i innych składników pokarmowych. Na tej podstawie mogli wybierać produkty, które zmniejszały ryzyko pojawienia się chorób serca i otyłości. Teraz łatwiej będzie im dbać także o zdrowie jamy ustnej.

Więcej: ada.org

Podobał się artykuł? Podziel się!

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.