PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

„Twardy orzech” zajmie się zębami od ręki

ms
30-06-2017, 11:21
„Twardy orzech” zajmie się zębami od ręki Nazwy gabinetów dentystycznych (foto: pixabay)
Reklama nie zawsze się sprawdza, jeśli została niefortunnie skrojona na potrzeby gabinetu stomatologicznego.

Przeglądając w internecie ogłoszenia gabinetów dentystycznych można dojść do przekonania, że wymogiem prawnym jest uwzględnianie w nazwie wyrazu dental. Wydaje się, że bez tego sformułowania istnienie wielu praktyk stomatologicznych nie miałoby racji bytu.

Faktem jest, że są także mniej sztampowe określenia, jak „Złoty Ząbek”, czy „Twardy orzech”, ale czy bardziej szczęśliwe?

Wiele rozwagi trzeba mieć, aby skutecznie reklamować usługi stomatologiczne. Wybraliśmy kilka sformułowań, na które natrafiliśmy, a które niekoniecznie są fortunne:

„zajmujemy się zębami od ręki”,

„powierz nam swoje zęby”,

„twoje zęby w naszych rękach”,

„twoje zęby są naszym celem!”.

O nazewnictwie stosowanym w stomatologii gazeta.pl rozmawiała z Michałem Rusinkiem, pisarzem, felietonistą, językoznawcą.

Oto fragment jego wywodu.

Każdy zawód wykształca specyficzny język, także zawód stomatologa. Wychwycić w nim możemy niewinny „podkład”, wieloznaczny „przodozgryz”, egzotyczne „fuji”, niepokojącą „łyżkę wyciskową” czy komiczną „gutaperkę”. Niektórzy stomatolodzy posługują się urządzeniem zwanym swojsko „ssakiem”, inni wolą skromniejszy „ślinociąg”. Na specjalistycznym portalu stomatologicznym przeczytać można: „ssak – większy brat ślinociągu”, który – przyznają państwo – nazwę ma odstręczającą.

Kiedy już wizyta dobiegnie końca, będziemy mogli przyjrzeć się także nazwom gabinetów dentystycznych. Moje ulubione to krakowski „Oral-Dent” (co pewnie oznacza, że nie zajmują się tam przypadkami tzw. vagina dentata) oraz wrocławski „Den’t Worry” (od tej pory przy słuchaniu Bobby’ego McFerrina będą nas boleć zęby).

Na długo pozostają też w pamięci slogany reklamujące usługi stomatologiczne: „Twoje zęby leżą nam na sercu”, który brzmi dość kanibalistycznie oraz „Twoje zęby w naszych rękach”, który brzmi po prostu złowrogo.

Więcej: wyborcza.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
reklama   nazwa gabinetu  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.