PARTNER PORTALU
partner portalu

„Twardy orzech” zajmie się zębami od ręki

ms
30-06-2017, 11:21
„Twardy orzech” zajmie się zębami od ręki Nazwy gabinetów dentystycznych (foto: pixabay)
Reklama nie zawsze się sprawdza, jeśli została niefortunnie skrojona na potrzeby gabinetu stomatologicznego.

Przeglądając w internecie ogłoszenia gabinetów dentystycznych można dojść do przekonania, że wymogiem prawnym jest uwzględnianie w nazwie wyrazu dental. Wydaje się, że bez tego sformułowania istnienie wielu praktyk stomatologicznych nie miałoby racji bytu.

Faktem jest, że są także mniej sztampowe określenia, jak „Złoty Ząbek”, czy „Twardy orzech”, ale czy bardziej szczęśliwe?

Wiele rozwagi trzeba mieć, aby skutecznie reklamować usługi stomatologiczne. Wybraliśmy kilka sformułowań, na które natrafiliśmy, a które niekoniecznie są fortunne:

„zajmujemy się zębami od ręki”,

„powierz nam swoje zęby”,

„twoje zęby w naszych rękach”,

„twoje zęby są naszym celem!”.

O nazewnictwie stosowanym w stomatologii gazeta.pl rozmawiała z Michałem Rusinkiem, pisarzem, felietonistą, językoznawcą.

Oto fragment jego wywodu.

Każdy zawód wykształca specyficzny język, także zawód stomatologa. Wychwycić w nim możemy niewinny „podkład”, wieloznaczny „przodozgryz”, egzotyczne „fuji”, niepokojącą „łyżkę wyciskową” czy komiczną „gutaperkę”. Niektórzy stomatolodzy posługują się urządzeniem zwanym swojsko „ssakiem”, inni wolą skromniejszy „ślinociąg”. Na specjalistycznym portalu stomatologicznym przeczytać można: „ssak – większy brat ślinociągu”, który – przyznają państwo – nazwę ma odstręczającą.

Kiedy już wizyta dobiegnie końca, będziemy mogli przyjrzeć się także nazwom gabinetów dentystycznych. Moje ulubione to krakowski „Oral-Dent” (co pewnie oznacza, że nie zajmują się tam przypadkami tzw. vagina dentata) oraz wrocławski „Den’t Worry” (od tej pory przy słuchaniu Bobby’ego McFerrina będą nas boleć zęby).

Na długo pozostają też w pamięci slogany reklamujące usługi stomatologiczne: „Twoje zęby leżą nam na sercu”, który brzmi dość kanibalistycznie oraz „Twoje zęby w naszych rękach”, który brzmi po prostu złowrogo.

Więcej: wyborcza.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
nazwa gabinetu   reklama  

POLECAMY W SERWISACH