PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Sukces! W USA spadło spożycie cukru

kan
03-12-2017, 08:39
Sukces! W USA spadło spożycie cukru Kampania edukacyjna osiągnęła cel, Amerykanie piją mniej napojów słodzonych (fot. pixabay)
Amerykanie piją mniej napojów słodzonych niż dziesięć lat temu, nadal jednak spożycie cukru przekracza zdrowe normy, ujawnia badanie wykonane na Harvard University.

Najwyraźniej Amerykanie zrozumieli co im grozi z powodu nadmiaru cukru w diecie. Spożycie napojów słodzonych spadło we wszystkich grupach etnicznych. A to jedno z głównych źródeł cukru w diecie dzieci i młodzieży, mówi dr Sara Bleich z Harvard T.H. Chan School of Public Health, autorka badania. Poznanie szczegółowo zwyczajów konsumenckich jest kluczowe dla skutecznego ograniczania spożycia cukru.

Poza powodowaniem próchnicy, częste spożycie słodzonych napoi przyczynia się do otyłości, nadciśnienia i cukrzycy typu 2. W niektórych miastach amerykańskich wprowadzono podatek od tych produktów. Jakie skutki ma kampania uświadamiająca  dr Bleich porównywała dane z badania National Health and Nutrition Examination Surveys (NHANES) z lat 2003 i 2014, prowadzonego przez Centers for Disease Control and Prevention.

Analizowano dane dotyczące ponad 18,5 tys. dzieci w wieku od 2 do 19 lat oraz  27, 7 tys. dorosłych powyżej 20 roku życia. Spadła nie tylko konsumpcja napojów słodzonych, ale też ilość kalorii spożywana w tej formie, a co nie mniej korzystne zwiększyła się ilość wypijanej wody.

To efekt szeroko zakrojonej dyskusji społecznej, przekazu medialnego na temat roli niektórych pokarmów w powstawaniu nadwagi i otyłości, zmian w programach szkolnych oraz wprowadzanych przepisach dla producentów i sprzedawców produktów spożywczych.

Wyniki badania ukazały się na łamach Obesity.

Więcej: hsph.harvard.edu

Podobał się artykuł? Podziel się!
SŁOWA KLUCZOWE
dieta   zdrowie jamy ustnej  

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.